Cím | Szerző | Oldalszám | Kieg.adatok | Megjegyzés | Tárgyszavak |
---|
Az anyanyelvi oktatás tantervi megújításának irányelvei | Szende Aladár | p. 13-74. | | | |
Az anyanyelvi követelményrendszer kidolgozásának néhány tantárgypedagógiai kérdése | Honti Mária | p. 75-85. | | | |
Megjegyzések és javaslatok az anyanyelvi képzés átformálásához | Kecskés András | p. 86-115. | | | |
A zenei nevelés hatása az anyanyelv oktatására | Nemesszeghy Lajosné | p. 116-117. | | | |
Az anyanyelvoktatás valóságfüggéséhez | Szende Tamás | p. 118-122. | | | |
Az óvodai anyanyelvi nevelés fejlesztéséről | Iványi Gergely | p. 125-128. | | | |
Anyanyelvi nevelés az óvodában | Losoncz Mihályné | p. 129-141. | | | |
Az új tanterv tervezésének indokai és feladatai az alsó tagozatos anyanyelvi oktatás számára | Bellyei László | p. 145-162. | | | |
Az anyanyelvi nevelés korszerűsítése az alsó tagozaton | Király Lajos | p. 163-167. | | | |
Az integrált anyanyelvoktatás elve és gyakorlata az általános iskola alsó tagozatában | Lovász Gabriella | p. 168-192. | | | |
Megjegyzések Bellyei László anyanyelvi tantervi koncepciójához | Szabó Balázsné | p. 193-196. | | | |
Irányelvek ajánlása az alsó tagozatos tanterv megalkotásához | Szende Aladár | p. 197-200. | | | |
Nyelvi ismeretek az 1-4. osztályban | Vargha Balázs | p. 201-210. | | | |
Egy tantárgycsoportos oktatási kísérlet anyanyelvi vonatkozásai | Xantus Gyuláné | p. 211-215. | | | |
Gondolatok az anyanyelvi nevelés új tantervének körvonalazásához | Hoffmann Ottó | p. 216-232. | | | |
A magyar nyelv új tantervéről : 5-8. osztály. | Takács Etel | p. 233-246. | | | |
A magyar nyelvi nevelés tanórán kívüli foglalkozásainak tervezete | Takács Etel | p. 247-251. | | | |
Javaslat a szakmunkásképző iskola anyanyelvi oktatásának fejlesztésére | Janda Géza | p. 255-261. | | | |
Jegyzetek a szakközépiskolai anyanyelvi nevelésről | Szépe György | p. 262-268. | | | |
Javaslat a szakközépiskola anyanyelvi tantervére | Viskovits Erzsébet | p. 269-277. | | | |
Az iskolák számára készült helyesírási szabályzatról és szójegyzékről | Fábián Pál | p. 278-286. | | | |
Terv a középiskolai nyelvtan-tananyag korszerűsítésére | Fiatal Nyelvészek Munkaközössége. | p. 287-301. | | | |
Javaslat a gimnázium anyanyelvi tantervére | Honti Mária | p. 302-310. | | | |
Javaslatok a tanítóképzés és -továbbképzés korszerűsítésére | Hernádi Sándor | p. 313-315. | | | |
Megjegyzések az általános iskolai tanárképzés és -továbbképzés magyar nyelvtudományi anyagának korszerűsítéséhez | Temesi Mihály | p. 316-321. | | | |
A tudományegyetemeken folyó anyanyelvi tanári képzés problémái | Benkő Loránd | p. 322-326. | | | |
A tanári továbbképzésről | Szathmári István | p. 327-331. | | | |
Továbbképzési segédlet magyar szakos tanároknak | Terts István | p. 332-352. | | | |