Keresés
új keresés megadása
megjelenítve: 1.oldal: 1-1-ig
( összes: 1 oldal: 1 db )
Keresési feltétel: Rekord sorszám: 208529
Keresési feltétel: Rekord sorszám: 208529
Rendezési szempont:
Rekord sorszám:
208529
Könyv
Mű kulcs:
100 Montessori fejlesztő gyakoHerrmannEve
Raktári jelzet:
371.4 H 64
Cím:
100 Montessori fejlesztő gyakorlat óvodásonak : a világ felfedezése
:
Herrmann, Eve
Szerzők:
írta és a fényképeket kész. Eve Herrmann ; [ford. Kaló Krisztina]
Kiadásjelzés:
2.kiadás
Megjelenés:
[Budapest] : Móra, cop. 2019
Terjedelem:
219, [4] p. ill., színes 20 cm
Terjesztés:
ISBN 978-963-486-289-5 fűzött : 2309,- Ft
ISBN:
978-963-486-289-5
Sorozat:
Móra családi iránytű, ISSN 2063-7209
Megjegyzés:
Bibliogr.: p. [220-223]. , Tartalom (rövid ): A gyermekközpontú szemlélet elterjedése a köztudatban nagyon nagy részben a jeles olasz orvos-pedagógusnak köszönhető. A róla elnevezett pedagógia alapelve a gyermek tisztelete. Kiindulópontja, melyre egész módszere épül, az a természetes érdeklődés, amely már az újszülöttet is jellemzi. Ennélfogva a nevelés során az a felnőtt legfőbb feladata, hogy ennek feltételeit a lehető legteljesebben biztosítsa. Fontos, hogy a gyermek mindent maga végezzen, ami fejlődését elősegíti, s a tapasztalat segítse tudása létrejöttét.A Montessori-pedagógia nem a tekintélyre alapozza a nevelői hatást, mert azt nem tekinti hatékonynak, hanem ötletes fejlesztő módszerekre. Ehhez motiváló, az érzékszervi fejlődést kreatívan támogató játékos eszközöket dolgoztak ki a gyermekek számára, és olyan módon építették fel a környezetét, hogy az mindenben a gyermek sajátosságaihoz igazodjon.A sorozat harmadik kötetének feladatai a világ, a természet megismerését segítik. Egyben utat mutatnak a tapasztalati tudás megszerzéséhez, a belőle megszerezhető tudás kialakításához. A felnőtt szerepe most sem más, mint az útmutatás, a mintaadás és az érdeklődés felkeltése. Minden további lépés a gyerek dolga. A feladatok nehézségi foka igen különböző. Vannak, amelyek komolyabb előzetes tudást igényelnek, mások egyszerűen elvégezhetők. És mivel a gyerekek fejlődése igen eltérő, többféle életkorban is hozzájuk lehet kezdeni. Lesz, aki már négyévesen iránytűt fog szerkeszteni, mások viszont csak később lesznek érettek rá. Fontos, hogy ne sürgessük a gyerekeket, ne legyünk türelmetlenek, hanem hagyjuk őket a maguk tempójában működni.
Nyelv:
magyar
Tárgyszó:
ETO:
371.4Montessori, 373.213, 37.025, 159.922.7,
Példányok:
Rekordlink: