Keresés
új keresés megadása
megjelenítve: 1.oldal: 1-1-ig
( összes: 1 oldal: 1 db )
Keresési feltétel: Szerző: Balassa Sándorné
Keresési feltétel: Szerző: Balassa Sándorné
Rendezési szempont:
Rekord sorszám:
167502
Könyv
Mű kulcs:
A gyermek felfedezéseMontessoriMaria
Raktári jelzet:
371.4 M 84
Cím:
A gyermek felfedezése
:
Montessori, Maria
Szerzők:
Maria Montessori (1870-1952) ; [ford. Balassa Sándorné et al.] ; [... az előszót írta ... Méhes Vera]
Megjelenés:
Budapest : Cartaphilus KIadó, 2002, cop. 1994
Terjedelem:
298, [5] p. ill. 20 cm
Terjesztés:
ISBN 963-9303-43-7 kötött : 2700,- Ft
ISBN:
963-9303-43-7
Megjegyzés:
Tartalom(rövid ): A pedagógusnak, aki erre a különleges nevelésre akar felkészülni, elsősorban azzal kell tisztában lennie: nem az a feladata, hogy a gyereknek a tárgyak által közvetítsen ismereteket a dolgok tulajdonságairól, mint például mennyiség, forma, szín. Az sem lehet a célunk, hogy a gyerekek az eléjük tett eszközöket hiba nélkül használják, és jól teljesítsék a gyakorlatokat. Ez eszközeinket hasonlóvá tenné az összes többihez – például Fröber eszközéhez –, és állandóan a pedagógus aktív közreműködését követelné meg az ismeretek közvetítésével és a hibák azonnali javításával. Ezek az eszközök nem újszerű segédeszközök, melyeket a »régi«, aktív pedagógus kezébe adunk, hogy tanári feladatának teljesítéséhez segítséget nyújtsunk. Régebben az aktivitást főként a pedagógustól várták el, módszerünkben pedig főként a gyerektől.A nevelőmunka a pedagógus és a környezet között oszlik meg. Az anyag elsajátítására az »oktató« pedagógust sokkal összetettebb kombináció helyettesíti. A pedagógussal egy időben számos tárgy (fejlesztőeszköz ) gyakorol hatást a gyerek nevelésére. Mélyreható különbség a »régimódi objektív oktatás« és e módszer között, hogy itt a tárgyak nem a pedagógus segédeszközei. A tárgyak a gyereknek nyújtanak segítséget, használja azokat, hajlamának, igényeinek, érdeklődésének megfelelően dolgozik velük. Így válnak fejlesztőeszközökké. A tárgyak a fontosabb tényezők, nem a pedagógus tanítása. A gyerek használja ezeket az eszközöket, ő az aktív és nem a pedagógus.A pedagógusnak mégis számos nehéz feladata van. Közreműködése semmi esetre sincs kiiktatva. Körültekintőnek, jóérzésűnek és sokoldalúnak kell lennie. Nincs szüksége szavakra, energiára, szigorúságra, inkább bölcsességre, hogy az igényeknek megfelelően körültekintő, meg?gyelő, segítségnyújtó legyen, keveset beszéljen, vagy inkább hallgasson. Olyan erkölcsi magatartást kell tanúsítania, amelyet idáig egyetlen módszer sem követelt tőle. Nyugodtnak, türelmesnek, megbocsátónak és alázatosnak kell lennie. Jellemével hat, nem a szavaival.Főbb f
Nyelv:
magyar
ETO:
371.4(45)(092)Montessori, M., 372.3,
Példányok:
Rekordlink:
