Keresés

új keresés megadása
megjelenítve: 1.oldal: 1-10-ig ( összes: 8 oldal: 76 db )
Keresési feltétel: Tárgyszó: pedagógia
Rendezési szempont:
Könyv
Raktári jelzet:
375 B 18
Cím:
Kamaszkór : hogyan értsünk szót a kamaszokkal?!
Szerzők:
Balatoni József (1987-)
Megjelenés:
[Budapest] : Jaffa, cop. 2024
Terjedelem:
238 p. 20 cm
Terjesztés:
ISBN 978-963-475-956-0 fűzött : 4999,- Ft
Megjegyzés:
Tartalom(rövid )Egyik nap érzelemcunami, a másikon apátia. Percről percre változó barátok és barátnők, divattrendek, amik egy hét múlva már cikinek minősülnek. Hatalmas célok, tervek, de a megvalósításukra már nem jut figyelem, kitartás, kedv.Vagy épp mindezeknek az ellenkezője.Min múlik, hogy milyen egy kamasz? Miként és hogyan befolyásolja őket a környezetük: a kortársaik és a felnőttek, a társadalmi trendek, a divatirányzatok, az influencerek? Lehet-e őket motiválni, és ha igen, hogyan?Balatoni József, azaz Jocó bácsi, ahogyan szinte az egész ország ismeri, rengeteg kamaszt tanított, táboroztatott, a mai napig tart kamasztréningeket. Ismeri tehát ezeket a furcsa lényeket, kicsit talán ő maga is lázadó kamasz maradt. Tudja, hogy a látszat ellenére mennyire kell nekik a figyelem, a közösség szimpátiája, mennyire elmagányosodottak az alfa és a Z generáció tagjai, hogyan tépázta meg legszenzitívebb éveiket a Covid.A Kamaszkór egy sokszínű használati útmutató kamaszokhoz, amely éppolyan sokféleképp világítja meg a kamaszok viselkedését, mint amilyen sokfélék ők maguk – és amilyenek mi, felnőttek is vagyunk, A különböző nézőpontok segítenek a kamaszokkal való együttműködés kialakításához, akár szülőként, akár tanárként vagy edzőként foglalkozunk velük, de ehhez először is emlékeznünk kell arra, hogy mi is voltunk ám kamaszok. Ha felidézzük akkori megéléseinket, rá fogunk döbbenni, hogy tulajdonképpen a mostani kamaszok is ugyanazt akarják, amit egykor mi, csak egy másmilyen világban kell boldogulniuk, és más eszközökkel, más úton szeretnék elérni a céljaikat, megvalósítani az álmaikat. Ha szerencsénk van, megérthetjük, de ha nem, akkor is elfogadhatjuk őket, és ami a legfontosabb: figyelhetünk rájuk, mert az mindennél többet ér.BALATONI JÓZSEF, Jocó bácsi, a médiából ismert tetkós töritanár a Kamaszharc, az Osztályharc, a Tanulj szabadon, taníts szabadon!, az Önharckép és a Tanár vagyok! És? című kötetek után immár a hatodik könyvét adja közre.
Nyelv:
magyar
ETO:
37.018.1-053.6 159.922.8 316.723-053.6 316.37-053.6,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
159.9 S 14
Cím:
Kamasznevelés dán módra : hogyan támogassuk gyerekeinket, hogy magabiztos és kiegyensúlyozott felnőttekké váljanak?
Szerzők:
Iben Dissing Sandahl ; [ford. Bereiné Bolega Judit]
Megjelenés:
Budapest : HVG Kv., 2024
Terjedelem:
228 p. 21 cm
Terjesztés:
ISBN 978-963-565-463-5 fűzött : 4200,- Ft
Megjegyzés:
Bibliográfia a jegyzetekben: p. 210-218. , Tartalom (rövid ): Kamaszt nevelő szülőként gyakran hatalmas változásokkal és komoly dilemmákkal szembesülünk. Fejtörést okozhatnak például a képernyőhasználattal, az alkoholfogyasztással, a szexualitással vagy éppen az önállósodással kapcsolatos kérdések. Ráadásul a közvélekedés szerint ebben az életkorban már nem lehet hatni a gyerekekre. Iben Dissing Sandahl könyvéből megtudhatjuk, miért olyan fontos, hogy elérhető közelségben maradjunk a kamaszok számára. Pszichoterapeutaként és édesanyaként szerzett tapasztalataira és a dán nevelési gyakorlatra alapozva megmutatja, hogyan érdemes kezelnünk a kamaszkori nehézségeket, és hogyan támogathatjuk a fiatalokat ebben a kihívásokkal teli időszakban. Rávilágít, hogy bizalmunkkal, elfogadásunkkal és hitelességünkkel továbbra is biztonságot és iránymutatást nyújtunk nekik, segítve őket, hogy önismeretre és magabiztosságra tegyenek szert, és kiegyensúlyozott, autonóm személyiséggé fejlődjenek.
Nyelv:
magyar
ETO:
159.92-053.6(=398) 37.018.1(=398) 613.86-053.6(=398),
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
370.1 F 81
Cím:
A bizalom tere : társaskönyv tanároknak
Szerzők:
Földes Petra
Megjelenés:
Budapest : Tea K., 2024
Terjedelem:
311 p. ill. 24 cm
Terjesztés:
ISBN 978-615-82337-6-7 fűzött : 4690,- Ft
Megjegyzés:
Bibliogr. QR-kóddal olvasható melléklet: a témához kapcsolódó letölthető dokumentumokBibliográfia: p. 309-311.
Nyelv:
magyar
ETO:
37.015.3 37.064 371.15,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
370 SZ 54
Cím:
Apró kezek, nagy művészek : 12 különleges festmény újraalkotása az óvodában : Modern óvoda
Szerzők:
Szélinger Henriett ; Bakonyi Anna előszavával
Megjelenés:
Budapest : Neteducatio, 2018
Terjedelem:
181 p. ill., színes 22 cm
Terjesztés:
ISBN 978-615-5718-27-4 fűzött
Megjegyzés:
Bibliogr.: p. 175-177.
Nyelv:
magyar
ETO:
37.036, 372.3 75.02 371.382,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
372 B 74
Cím:
Padlórobot műhely : ötletgyűjtemény és gyakorlati útmutató pedagógusoknak
Szerzők:
Bognár Amália
Megjelenés:
Budapest : Neteducatio Kft.,, 2024
Terjedelem:
133 p. ill. 20 cm
Terjesztés:
ISBN 9786155718403
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
372 K 56
Cím:
Kulcs az új generációs szülőkhöz
Szerzők:
Kiss Szilvia Piroska
Megjelenés:
Budapest : Neteducatio Kft., 2020
Terjedelem:
198 [1] p. ill. 24 cm
Terjesztés:
ISBN 9786155718380 : ár nélkül
Nyelv:
magyar
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
371.3 K 41
Cím:
Digitális eszközökkel támogatott tanulás az óvodában : 30 projekt, 150 készségfejlesztő játék
Szerzők:
Kéri Zoltánné
Megjelenés:
Budapest : Neteducatio Kft,, 2024
Terjedelem:
167, [1] p. ill. 24 cm
Terjesztés:
ISBN 9786155718588
Nyelv:
magyar
ETO:
371.3.025(082) 371.66/.69.02(082) 316.77(082) 316.774(082) 681.324Internet(082) 681.3.004.14(082) 316.772.4(082),
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
370 S 69
Cím:
Gyógyító és kapcsolódó játékok : nevelési problémák megoldása a játék, a nevetés és a kapcsolat erejével
Szerzők:
Aletha J. Solter ; [ford. Károlyi Juli]
Megjelenés:
Budapest : Kulcslyuk K., 2020
Terjedelem:
245 p. 19 cm
Terjesztés:
ISBN 978-615-5932-36-6 fűzött : 3150,- Ft
Megjegyzés:
Bibliogr.: p. 239-245. , Tartalom (rövid ): A világhírű gyermekpszichológus könyvében olyan játéktevékenységekkel ismerkedhetünk meg, amelyek által büntetés és jutalmazás nélkül oldhatunk meg nevelési, fegyelmezési problémákat, és segítséget nyújthatunk gyermekünk nehéz vagy traumatikus élményeinek feldolgozásában. A játékos megközelítés csökkenti a stresszt, a szorongást, a haragot, erősíti a szülő-gyerek kapcsolatot, és nem lázadásra, hanem együttműködésre ösztönzi a gyerekeket. Közben ráadásul nevetést és örömet csempészhetünk mindennapjainkba. A szerző feltárja a nehézséget okozó jelenségek mögött meghúzódó tipikus okokat, a gyerekek viselkedése ugyanis általában olyankor válik problémásabbá, amikor fokozottan stresszes élethelyzetbe kerülnek, esetleg magányt, kiszolgáltatottságot, létbizonytalanságot vagy félelmet élnek át. A játék és a nevetés a gyógyulás fontos eszközei lehetnek ilyen nehéz időkben. A kötet egyes fejezetei konkrét nevelési problémák köré épülnek, így akár önmagukban is olvashatók, ha éppen a saját aktuális élethelyzetünkre vonatkozó információkat és gyakorlati tanácsokat szeretnénk találni. Ilyen témák például a szobatisztaságra szoktatás, a harag és agresszió kezelése, a hazudozás, csalás és lopás, a testvérféltékenység, vagy az elalvás körüli problémák. Más fejezetek pedig olyan nehéz vagy traumatikus élmények feldolgozásában nyújtanak segítséget, mint a kistestvér születése, a szülők válása, a különböző természeti katasztrófák és terrorcselekmények, a szeparációs traumák, az iskolai problémák, illetve a fóbiák és szorongások. A könyv csecsemőkortól egészen kiskamaszkorig kísér. A bemutatott játéktevékenységek többségéhez nincs szükség semmilyen tárgyi eszközre, míg másokhoz legfeljebb olyasmi kell, ami valószínűleg amúgy is megtalálható egy gyerekes háztartásban. Az egyes játéktípusok illusztrálására a szerző számos példát sorakoztat fel terápiás esetei, szülőkkel folytatott beszélgetései, tréneri, anyai és nagyanyai tapasztalatai alapján, arra inspirálva az olvasót, hogy maga is kipr
Nyelv:
magyar
ETO:
159.922.7, 37.018.1, 793/794,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
371 K 45
Cím:
Kié az olvasás? : tanulmányok az olvasóvá nevelésről
Szerzők:
[szerk. Gombos Péter] ; [kiad. Magyar Olvasástársaság ...]
Megjelenés:
Budapest : Magyar Olvasástársaság, 2014
Terjedelem:
127 p. ill. 21 cm
Terjesztés:
ISBN 978-963-08-8797-7 fűzött : 1490,- Ft
Megjegyzés:
Szerzők: Arató László et al. , Bibliogr. egyes tanulmányok után és a lábjegyzetekben , Szociológiai bibliográfia
Nyelv:
magyar
ETO:
028(082) 371.3:82(439)"200" 37.03(082),
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
159.9 S 14
Cím:
Kamasznevelés dán módra : hogyan támogassuk gyerekeinket, hogy magabiztos és kiegyensúlyozott felnőttekké váljanak?
Szerzők:
Iben Dissing Sandahl ; [fordította Bereiné Bolega Judit]
Megjelenés:
Budapest : HVG Könyvek,, 2024
Terjedelem:
228 p. 21 cm
Terjesztés:
ISBN 9789635654635 fűzött : 4200,- Ft
Megjegyzés:
Bibliográfia a jegyzetekben: p. 210-218. , Tartalom (rövid ): Kamaszt nevelő szülőként gyakran hatalmas változásokkal és komoly dilemmákkal szembesülünk. Fejtörést okozhatnak például a képernyőhasználattal, az alkoholfogyasztással, a szexualitással vagy éppen az önállósodással kapcsolatos kérdések. Ráadásul a közvélekedés szerint ebben az életkorban már nem lehet hatni a gyerekekre. Iben Dissing Sandahl könyvéből megtudhatjuk, miért olyan fontos, hogy elérhető közelségben maradjunk a kamaszok számára. Pszichoterapeutaként és édesanyaként szerzett tapasztalataira és a dán nevelési gyakorlatra alapozva megmutatja, hogyan érdemes kezelnünk a kamaszkori nehézségeket, és hogyan támogathatjuk a fiatalokat ebben a kihívásokkal teli időszakban. Rávilágít, hogy bizalmunkkal, elfogadásunkkal és hitelességünkkel továbbra is biztonságot és iránymutatást nyújtunk nekik, segítve őket, hogy önismeretre és magabiztosságra tegyenek szert, és kiegyensúlyozott, autonóm személyiséggé fejlődjenek.
Nyelv:
magyar
ETO:
159.92-053.6(=398), 37.018.1(=398), 613.86-053.6(=398),
Példányok: