Keresés
új keresés megadása
megjelenítve: 1.oldal: 1-1-ig
( összes: 1 oldal: 1 db )
Keresési feltétel: Szerző: Füstös-Simon Zsuzsanna
Keresési feltétel: Szerző: Füstös-Simon Zsuzsanna
Rendezési szempont:
Rekord sorszám:
224758
Könyv
Mű kulcs:
Okos, de szétszórtDawsonPeg
Raktári jelzet:
370 D 31
Cím:
Okos, de szétszórt : a végrehajtó funkciók fejlesztése
:
Dawson, Peg
Szerzők:
Peg Dawson, Richard Guare ; [fordította Füstös-Simon Zsuzsanna]
Megjelenés:
Budapest : Kulcslyuk K., 2024
Terjedelem:
376 p. ill. 23 cm
Terjesztés:
ISBN 978-615-6471-47-5 fűzött : 5990,- Ft
ISBN:
978-615-6471-47-5
Megjegyzés:
Bibliográfia: p. 375-376., Tartalom (rövid ): A gyerekünk okos, jó képességű, ezt világosan látjuk, és a környezetünk is visszaigazolja. De akkor hogyan lehetséges, hogy annyit küszködik a mindennapi élet feladataival? Miért felejt el és veszít el rendszeresen dolgokat? Miért nem képes tíz másodpercnél tovább nyugton ülni? Miért nem tud rendet tartani a szobájában és a holmijai között? Miért kezeli olyan rosszul a váratlan helyzeteket? Miért borul ki annyira, vagy válik agresszívvé, ha valami nem úgy történik, ahogy szeretné? Miért képtelen valamit türelmesen kivárni, vagy egy folyamatot következetesen végig vinni? Miért nem tudja tartani magát a tervekhez és a szabályokhoz?Az esetek elsöprő többségében nem azért, mert fütyül a kéréseinkre, és direkt bosszantani akar minket. Hanem azért, mert az általunk kívánt dolgok megvalósításához szükséges készségei még nem elég fejlettek. (Ezért nem segít ilyenkor a kérlelés, az alkudozás, a fenyegetés és a büntetés sem – hiszen, ha valamire még nem képes, akkor mindegy, milyen nyomást gyakorlunk rá, nem tudja megcsinálni. ) A legtöbb szétszórt, de okos gyerek nélkülöz bizonyos gondolkodási szokásokat, amelyeket végrehajtó funkcióknak nevezünk, vagy lemaradásban van azok fejlődése terén. Ezek azok az alapvető kognitív készségek, amelyek a feladatok végrehajtásához (és az iskolai, otthoni és kortárscsoport elvárta követelményekkel való megbirkózáshoz ) szükségesek: szervezés, tervezés, feladatkezdés és feladatnál maradás, impulzuskontroll, érzelemszabályozás, alkalmazkodóképesség és reziliencia.Szerencsére van mit tenni. Ez a könyv bemutatja, hogyan segíthetünk gyermekünk végrehajtó funkcióinak fejlesztésében, hogy jobban boldoguljon azokkal a helyzetekkel és feladatokkal, amelyekkel küszködik. Így sok nehézségtől és szenvedéstől kímélhetjük meg őt az elkövetkező években. Ha már óvodás vagy általános iskolás korban elkezdünk dolgozni a problémákon, mire középiskolába kerül, jobb önuralommal, döntéshozatali és problémamegoldó készséggel lesz felvértezve, mint amiről most
Nyelv:
magyar
Tárgyszó:
gyermekkor pszichológiája, gyermeklélektan, pedológia, fejlődéslélektan, figyelem, pszichológia, családi nevelés, figyelem, asszociáció, emlékezet, képzelet, pszichofiziológia, kognitív megismerés, ismeretelmélet, szervezés pszichológiai kérdései, gyermeknevelés, ismeretközlő irodalom, ismeretterjesztő, magyar nyelvű
ETO:
159.922.7, 159.922.6/.8, 159.952, 37.018.1, 612.821.2, 165.194, 65.013,
Példányok:
Rekordlink:
