Keresés

új keresés megadása
megjelenítve: 1.oldal: 1-2-ig ( összes: 1 oldal: 2 db )
Keresési feltétel: Tárgyszó: könyvtár használata az oktatásban
Rendezési szempont:
Könyv
Raktári jelzet:
371 D 88
Cím:
Könyvtár - Pedagógia
Szerzők:
Dömsödy Andrea (1977-) ; [közread. a] Könyvtárostanárok Egyesülete ..
Megjelenés:
Budapest : KTE : Flaccus, 2003
Terjedelem:
120 p. ill. 24 cm
Terjesztés:
ISBN 963 9412 18x : füzött, 1032,-
Megjegyzés:
Bibliogr.: p. 115-120. és a lábjegyzetekben
Nyelv:
magyar
ETO:
371.385.1, 028, 372.802.4,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
028 N 14
Cím:
Olvasásfejlesztés, könyvtárhasználat - kritikus gondolkodás : szócikkmásolástól a paródiaírásig
Szerzők:
Nagy Attila (1942-)
Megjelenés:
Budapest : OSZK : Osiris, 2001
Terjedelem:
223 p. ill. 20 cm
Terjesztés:
ISBN 963-200-421-3 fűzött : 1167,- Ft
Megjegyzés:
Bibliogr.: p. 222-223. , Szociológiai bibliográfia , Tartalom(rövid ): Az 1997 szeptembere és 2000 júniusa közötti 3 tanévben az ország 6 településének (Budapest, Ebes, Gödöllő, Hatvan, Tiszafüred, Vásárosnamény ) 8 iskolájában a 6-17 évesek körében kísérletet, terepvizsgálatot szerveztünk a címben jelzett célokkal. Hiszen meggyőződésünk szerint az 1989-90-es gyökeres fordulat után iskolarendszerünk egészében általánossá kell (kellene ) válnia egy szemléletváltásnak, melyet talán az „alattvalók sokasága helyett öntudatos állampolgárok tömeges képzése” paradoxonnal jellemezhetnénk a legrövidebben.Kísérleti beavatkozásaink négy alapelvre épültek: 1. Rendszeres könyvtárhasználat az iskolai feladatok megoldásához (tankönyvön kívüli ellentmondó információforrások tudatos használtatása, kiegészítő olvasmányok, kézikönyvek szócikkeitől a monográfiák kézbevételéig, illetve a számítógép jól begyakorolt működtetéséig ). 2. Szövetségesünk a család. 3. Az olvasás fejlesztése tantárgyközi feladat. 4. Élményközpontú tanítás, vita és kritikus gondolkodás. A kiadott feladatok (ellentmondó források, vélekedések ) eleve meghatározták a vita, az eszmecsere, majd konszenzuskeresés tudatos megszervezését, a kérdezés, a kételkedés jogát, a kritikus gondolkodás provokálását.A kötet a célok és alapelvek rögzítése után, főként a kísérletben részt vevő pedagógusok iskolánkénti, tantárgyankénti beszámolóit, reflektív összefoglalóit, kisebb részben pedig az ellenőrző mérések számszerű adatait, azok értelmezését tartalmazza.
Nyelv:
magyar
ETO:
028.3, 027.8, 371.385.1,
Példányok: