Keresés

új keresés megadása
megjelenítve: 1.oldal: 1-2-ig ( összes: 1 oldal: 2 db )
Keresési feltétel: Szerző: Payne, Kim John
Rendezési szempont:
Könyv
Raktári jelzet:
370.5 P 48
Cím:
Állóképes gyerekek : a konfliktusok, a csúfolás, a zaklatás és a kirekesztés hatékony kezelése kiskamasz- és kamaszkorban
Szerzők:
Kim John Payne, Luis Fernando Llosa ; [ford. Bozai Ágota]
Megjelenés:
Budapest : Kulcslyuk K., 2024
Terjedelem:
424 p. 19 cm
Terjesztés:
ISBN 978-615-6471-59-8 fűzött : 4990,- Ft
Megjegyzés:
Bibliográfia: p. 423-424. és a lábjegyzetekben , Tartalom(rövid ): A nevelésről elsősorban a szűkebb vagy tágabb család, a pedagógusok és edzők szerepe jut eszünkbe - és sokszor alig számolunk azzal az erőteljes formáló (és gyakran romboló ) hatással, amelyet a kortárscsoport jelent. Körülbelül kilencéves kortól a kortársak visszajelzései elemi módon befolyásolják a kiskamasz önértékelését. Ha e visszajelzések negatívak, ha csúfolják, zaklatják, bántalmazzák, esetleg levegőnek nézik vagy aktívan kirekesztik őt, az nehezen elbírható lelki terhet jelent a gyereknek, és sok esetben tartós érzelmi sérüléseket okoz.A társak - ráérezve a sebezhetőségre - gyakran arra szállnak rá, akinek otthon is problémái vannak, de ez nem szükségszerű: rendezett hátterű gyerekkel is előfordulhat, hogy csúnya konfliktusokba keveredik, kirekesztés vagy zaklatás áldozata lesz. Ráadásul - bár minden szülő azt reméli, hogy az ő gyereke szólna neki, ha ilyesmi történne vele - a család sokszor nem is tud erről, csak azt érzékelik, hogy a gyerek nincs jól, furcsán viselkedik.Mit tehetünk, ha a gyerekünket zaklatják, bántják, kirekesztik az iskolában, más gyerekközösségben vagy az Interneten? Talán arra gondolunk, az iskola dolga, hogy az ilyesmit rendszerszinten kezelje. Jogos elvárás, de mi van, ha ez nem elég hatékony? Esetleg az jut eszünkbe, hogy majd mi kapcsolatba lépünk az iskolával vagy az érintett gyerekek szüleivel, és kézbe vesszük a dolgot. Bizonyos esetekben így kell tennünk, de van, amikor csak rontunk vele a helyzeten, és a bántalmazás rejtettebben, alattomosabban folytatódik.Napjaink egyik legismertebb gyermekpszichológusa, a világszerte és Magyarországon is óriási népszerűségnek örvendő Kim John Payne (Egyszerűbb gyermekkor, Melegszívű fegyelmezés ) új könyvében megmutatja, miként taníthatjuk meg a gyermekünknek jól kezelni a hasonló helyzeteket. Ahelyett, hogy passzívan elszenvedné a bántást, vagy mindig azonnal felnőtt beavatkozást követelne, visszaveheti az irányítást azáltal, hogy saját reakcióit szabályozza.E kö
Nyelv:
magyar
ETO:
37.018.1, 159.922.7, 159.922.8, 316.647.3, 37.014,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
375 P 48
Cím:
Magunkat neveljük : hogyan hozzuk a legjobb formánkat, amikor gyerekünk a legrosszabb arcát mutatja?
Szerzők:
Kim John Payne ; [ford. Herskovits András]
Megjelenés:
[Budapest] : Kulcslyuk K., cop. 2021
Terjedelem:
260 p. 19 cm
Terjesztés:
ISBN 978-615-5932-60-1 fűzött : 3360,- Ft
Megjegyzés:
Bibliográfia: p. 259-260. , Tartalom (rövid ): Minden nevelés önnevelés. A gyerekre nem az hat legerősebben, amit mondunk neki, hanem ahogy mondjuk, ahogy valójában érezzük, és főként: ahogy mi élünk. Ha tehát eredménytelenül igyekszünk változtatni problémás viselkedésén, elsőként saját reakcióinkat érdemes felülvizsgálnunk és módosítanunk. Az Egyszerűbb gyermekkor és a Melegszívű fegyelmezés világhírű gyermekpszichológus szerzője ebben a könyvében szülői és pedagógusi önnevelésünkhöz nyújt értékes segítséget. Hogyan őrizhetjük meg lélekjelenlétünket a legnehezebb és legkiborítóbb nevelési helyzetekben is? Miként maradhatunk hűek elveinkhez és értékeinkhez akkor is, amikor a gyerek épp az érzékeny pontunkra tapint rá, és kezdünk kijönni a sodrunkból? Payne olyan szemléletmóddal ismertet meg minket, amely segít abban, hogy minél ritkábban kelljen utólag megbánnunk szavainkat és tetteinket. A lehető legjobb formánkat tudjuk nyújtani, amikor a gyerek épp a legrosszabb arcát mutatja. Ha ez sikerül, az a gyerek viselkedését is szükségszerűen megváltoztatja, és nem csupán az egyes problémás helyzetek, hanem az egész kapcsolat javulását eredményezi. Kiléphetünk az unalomig ismert, régi forgatókönyvből, és a sehova sem vezető ordibálások, fenyegetések és büntetések helyett hatékonyabb és kedvesebb módon oldhatjuk meg konfliktusainkat. Automatikus reakciók helyett tudatosan adhatunk megfelelőbb válaszokat a gyerek problémás viselkedésére. Hozzá intézett szavaink tisztább és együtt érzőbb forrásból fakadnak majd, ezért egészen más eredményhez vezetnek. A szakember nagy hangsúlyt helyez a tudatos jelenlét állapotának elérésére, melyet egy speciális vizualizációs technika, az együttérző reakciók gyakorlatának bemutatásával segít.
Nyelv:
magyar
ETO:
37.018.1, 316.356.2, 159.922.7,
Példányok: