Keresés

új keresés megadása
megjelenítve: 1.oldal: 1-6-ig ( összes: 1 oldal: 6 db )
Keresési feltétel: Tárgyszó: kognitív megismerés
Rendezési szempont:
Könyv
Raktári jelzet:
K 12
Cím:
Terápiás játékok gyerekeknek : 100 élvezetes tevékenység az önbecsülés, a kommunikáció és a megküzdési készségek fejlesztéséhez
Szerzők:
Christine Kalil ; [ford. Szabó Olimpia]
Megjelenés:
Budapest : Kulcslyuk K., 2025
Terjedelem:
129 p. ill. 23 cm
Terjesztés:
ISBN 978-615-6471-81-9 fűzött : 3990,- Ft
Megjegyzés:
Szorongás, stressz, önbizalomhiány, szomorúság, düh, veszteségélmények, kommunikációs problémák, bullying... A gyerekek életében számos nehéz élmény adódhat, melyek kezeléséhez felnőtt segítségre van szükségük. Fontos, hogy szülőként, pedagógusként vagy terapeutaként ilyenkor legyenek eszközök a kezünkben, melyekkel hatékonyan tudjuk támogatni őket a megküzdésben.E kötet 100 egyszerű, de célzott játékot tartalmaz, melyek otthon, az iskolában vagy más gyerekközösségben és terápiás helyzetben is alkalmazhatók. Ezek elsősorban a kognitív viselkedésterápiára (CBT ) épülnek, mely a kutatási eredmények szerint igen hatékony számos érzelmi nehézség kezelésében. Ahelyett, hogy csak elmagyaráznánk a gyerekeknek, mit érdemes tenniük egy-egy helyzetben, mindjárt ki is próbálhatják, gyakorolhatják azt - így sokkal mélyebb a tanulás. A szórakoztató tevékenységek közben pedig észrevétlenül gyógyulhatnak és fejlődhetnek. Nem az lesz az élményük, hogy "terápián vesznek részt", hanem az, hogy egy támogató és játékos közegben jól érzik magukat.A fejezetek mindegyike egy-egy konkrét problémára összpontosít, és azon belül egyre nehezebb tevékenységek követik egymást. Minden játék végén hasznos tippeket és beszélgetésindító kérdéseket találhatunk. Ezek - ahogyan a játékok is - az egyéni igényeknek megfelelően alakíthatók.A játékokat elsősorban a 8-12 éves korosztálynak ajánljuk.
Nyelv:
magyar
ETO:
615.851-053.5, 165.194, 159.922.7,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
370 D 31
Cím:
Okos, de szétszórt : a végrehajtó funkciók fejlesztése
Szerzők:
Peg Dawson, Richard Guare ; [fordította Füstös-Simon Zsuzsanna]
Megjelenés:
Budapest : Kulcslyuk K., 2024
Terjedelem:
376 p. ill. 23 cm
Terjesztés:
ISBN 978-615-6471-47-5 fűzött : 5990,- Ft
Megjegyzés:
Bibliográfia: p. 375-376., Tartalom (rövid ): A gyerekünk okos, jó képességű, ezt világosan látjuk, és a környezetünk is visszaigazolja. De akkor hogyan lehetséges, hogy annyit küszködik a mindennapi élet feladataival? Miért felejt el és veszít el rendszeresen dolgokat? Miért nem képes tíz másodpercnél tovább nyugton ülni? Miért nem tud rendet tartani a szobájában és a holmijai között? Miért kezeli olyan rosszul a váratlan helyzeteket? Miért borul ki annyira, vagy válik agresszívvé, ha valami nem úgy történik, ahogy szeretné? Miért képtelen valamit türelmesen kivárni, vagy egy folyamatot következetesen végig vinni? Miért nem tudja tartani magát a tervekhez és a szabályokhoz?Az esetek elsöprő többségében nem azért, mert fütyül a kéréseinkre, és direkt bosszantani akar minket. Hanem azért, mert az általunk kívánt dolgok megvalósításához szükséges készségei még nem elég fejlettek. (Ezért nem segít ilyenkor a kérlelés, az alkudozás, a fenyegetés és a büntetés sem – hiszen, ha valamire még nem képes, akkor mindegy, milyen nyomást gyakorlunk rá, nem tudja megcsinálni. ) A legtöbb szétszórt, de okos gyerek nélkülöz bizonyos gondolkodási szokásokat, amelyeket végrehajtó funkcióknak nevezünk, vagy lemaradásban van azok fejlődése terén. Ezek azok az alapvető kognitív készségek, amelyek a feladatok végrehajtásához (és az iskolai, otthoni és kortárscsoport elvárta követelményekkel való megbirkózáshoz ) szükségesek: szervezés, tervezés, feladatkezdés és feladatnál maradás, impulzuskontroll, érzelemszabályozás, alkalmazkodóképesség és reziliencia.Szerencsére van mit tenni. Ez a könyv bemutatja, hogyan segíthetünk gyermekünk végrehajtó funkcióinak fejlesztésében, hogy jobban boldoguljon azokkal a helyzetekkel és feladatokkal, amelyekkel küszködik. Így sok nehézségtől és szenvedéstől kímélhetjük meg őt az elkövetkező években. Ha már óvodás vagy általános iskolás korban elkezdünk dolgozni a problémákon, mire középiskolába kerül, jobb önuralommal, döntéshozatali és problémamegoldó készséggel lesz felvértezve, mint amiről most
Nyelv:
magyar
ETO:
159.922.7, 159.922.6/.8, 159.952, 37.018.1, 612.821.2, 165.194, 65.013,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
150 J 52
Cím:
A kétnyelvűség előny vagy sem? : válaszok keresése magyar-szerb kétnyelvűek körében
Szerzők:
Jávor Rebeka
Megjelenés:
Budapest : L'Harmattan, 2023
Terjedelem:
122 p. ill., részben színes 21 cm
Terjesztés:
ISBN 978-963-414-994-1 fűzött : 2790,- Ft
Megjegyzés:
Összefoglalás angol nyelven. — Bibliogr.: 101-122.
Nyelv:
magyar
ETO:
159.922.6/.8, 165.194, 800.732-053.4/.6(=945.11)(497.11),
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
615 G 46
Cím:
Kognitív viselkedésterápia egyszerűen : 10 módszer a szorongás, depresszió, düh, pánik és az aggódás kezelésére
Szerzők:
Seth J. Gillihan ; [ford. Kránicz Dorottya]
Megjelenés:
[Budapest] : Gabo, 2021
Terjedelem:
261 p. 20 cm
Terjesztés:
ISBN 978-963-566-033-9 fűzött : 3490,- Ft
Megjegyzés:
Bibliogr.: p. [245]-257.
Nyelv:
magyar
ETO:
615.851, 616.891, 165.194,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
150 C 15
Cím:
A láthatatlan gorilla avagy Hogyan csapnak be minket az érzékeink
Szerzők:
Christopher Chabris, Daniel Simons ; [ford. Hodász Eszter]
Megjelenés:
[Budapest] : Magnólia, 2011
Terjedelem:
261 p. 24 cm
Terjesztés:
ISBN 978-615-5049-43-9 fűzött : 2980,- Ft
Megjegyzés:
Bibliogr.
Nyelv:
magyar
ETO:
159.93, 159.9.004.14, 165.194,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
150 SZ 20
Cím:
Metaforák és szimbólumok : C. G. Jung szimbólumértelmezésének és a fogalmi metaforák elméletének összevetése
Szerzők:
Szabó Réka
Tárgyi melléktétel:
Megjelenés:
Budapest : Oriold, 2015
Terjedelem:
231 p., [1] t.fol. ill., részben színes 21 cm
Terjesztés:
ISBN 978-615-5443-25-1 fűzött : 3100,- Ft
Megjegyzés:
Bibliogr.: p. 205-219.
Nyelv:
magyar
ETO:
159.964.2(494)(092)Jung,_C._G., 800.1, 165.194,
Példányok: