Keresés

új keresés megadása
megjelenítve: 1.oldal: 1-10-ig ( összes: 3 oldal: 30 db )
Keresési feltétel: Tárgyszó: képességek
Rendezési szempont:
Könyv
Raktári jelzet:
613 S 91
Cím:
Hófehérke és a hét rakoncátlan kiscica : mesés torna a nyugodtabb mindennapokért : [mozgásfejlesztő mesekönyv 3-8 éves gyerekeknek a figyelem, a viselkedés és az idegrendszer érésének támogatására]
Szerzők:
Stephens-Sarlós Erzsébet ; [Paksi Veronika illusztrációival]
Megjelenés:
[Budapest] : Kulcslyuk K., 2025
Terjedelem:
59 p. ill., színes 22x22 cm
Terjesztés:
ISBN 978-615-6471-89-5 kötött : 4500,- Ft
Megjegyzés:
A gyermek figyelme könnyen elkalandozik? Állandóan mocorog, képtelen egy helyben maradni? Nehezen hallja meg, ha szólunk hozzá, nem bír a feladatra koncentrálni, vagy hirtelen, heves reakciókban tör ki? Nincs ezzel egyedül. Sok gyermek küzd a figyelemzavar és a hiperaktivitás tüneteivel - ezért szülőként, pedagógusként, fejlesztő szakemberként egyaránt szükségünk van hatékony, megbízható módszerekre, amelyekkel támogatni tudjuk őket.Ebben a varázslatos mesében Hófehérke nem a hét törpével, hanem hét rakoncátlan, huncut kiscicával osztja meg otthonát. A kis szőrmókok imádnivalóak, de nem könnyű velük az élet: egyikük a csilláron hintázik, a másik a szőnyeg alá bújik, a harmadik pedig össze-vissza nyargalászik a palotában. Na, nem szándékosan rosszalkodnak ők - csak épp tele vannak féktelen energiával, amit nem képesek kordában tartani. Szerencsére kiderül: a változás lehetséges. A sok játékos móka közben a cicák - és a gyerekek is - megtanulják, hogyan irányítsák jobban a figyelmüket és az energiájukat.A Vulpi és a Mellimolli után Dr. Stephens-Sarlós Erzsébet harmadik mozgásfejlesztő mesekönyve is egyedülállóan ötvözi a tudományt a varázslattal. A szenzomotoros tréner és kutató szerző tapasztalata, hogy a mesék és a szellemes, ritmusos mondókák nagyobb kedvet csinálnak a gyerekeknek a mozgáshoz - így a fejlesztő program még hatékonyabbá válik.A 3-8 éves gyerekeknek szóló mesébe ágyazott mozgásos gyakorlatok játékosan erősítik a figyelmet, fejlesztik a mozgáskoordinációt és az önszabályozást, valamint segítik a csecsemőkori reflexek leépülését. A gyerekeknek mindez kaland, móka és szórakozás - miközben észrevétlenül erősödnek a tanuláshoz és a mindennapi élethez szükséges készségeik. Bibliogr.: p. 58-59.
Nyelv:
magyar
ETO:
613.71-053.2 372.363 37.025 894.511-34(02.053.2),
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
371.3 H 76
Cím:
Tanulj meg bármit : útmutató az önálló, gyors és hatékony tudásszerzéshez
Szerzők:
Peter Hollins ; [ford. Nagy Mátyás]
Megjelenés:
Budapest : Good Life Books, 2025
Terjedelem:
224 p. 21 cm
Terjesztés:
ISBN 978-963-630-205-4 kötött : 6290,- Ft
Megjegyzés:
Tartalom(rövid ): Fedezd fel, hogyan tanulhatsz eredményesen egyedül, ha neked kell lenned a tanárnak és a diáknak is egy személyben!Az önképzés nem merül ki annyiban, hogy segítségével hatékonyabban teljesíthetsz az osztályteremben vagy az irodában, a lényege inkább az, hogy a kötet módszereinek alkalmazásával a kívánt irányba terelheted életed, és játszi könnyedséggel kerekedhetsz felül az utadban álló akadályokon.A Tanulj meg bármit olyan könnyen elsajátítható módszereket és felismeréseket kínál, amelyekkel a nulláról indulva is egykettőre valóságos tanulási szakértővé válhatsz. Ám e könyv nem csupán magára a tanulási folyamatra összpontosít, hanem arra is rávilágít, miként alakíthatod ezt a lehető legcélirányosabbá.E könyvből megismerheted:- a villámgyors olvasás és szövegértés képességét- hogyan kell eredményesen tervezni és ütemezni- miben más az önképzés, mint a hagyományos tanulás- miként bonts le elemeire egy-egy témát, és hogyan állítsd össze a saját tanmenetedet és -tervedet- hogyan alakíts ki olyan szokásokat, melyek elősegítik céljaid elérését- a tanulási hatékonyság piramisát- miként befolyásolja az önfegyelem és az önbizalom a tanulási folyamatokat- a módszereket, melyek segítségével a vesződséges és bonyodalmas anyagok elsajátítása közben is megőrizheted motivációdat- a TKOFI-módszert és azt, miként tudod hatékonyan feldolgozni az olvasott információkat- azokat a tudományos módszereket melyek növelik agyad felfogóképességét, és javítják a memóriádatIsmerd meg azokat az autodidakta módszereket, melyek segítségével a vesződséges és bonyodalmas anyagok elsajátítása közben is megőrizheted motivációdat! Az életben kizárólag az állandó, hogy folyamatosan változik, és a tanulási képességed fogja meghatározni, hogy a felszínen maradsz vagy összecsapnak fejed felett a hullámok. Tégy hát szert a versenyelőnyre, és emeld egészen új szintre képességeidet azáltal, hogy végre megtanulsz tanulni!Tartalomjegyzék1. FEJEZET Az önképzés elveiHagyományos tanulás kontra önképzésA si
Nyelv:
magyar
ETO:
371.322, 37.041, 37.025, 001.81, 159.953.5, 613.865, 159.923.2,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
H 72
Cím:
Cápa Cintia és az önbizalom : sztori arról, hohy mit jelent hinni önmagadban
Szerzők:
Hodos Enikő ; [illusztráció ...: Begyes Annamária]
Megjelenés:
Velence : Spiribuuu Kft.,, 2021
Terjedelem:
36 [4 ] p. ill. 25 cm
Terjesztés:
: 978-615-01-0980-0 (fűzött) : 2990 Ft
Megjegyzés:
A ?szociális és érzelmi nevelés kulcsfontosságú eleme minden gyermek fejlődésének, hiszen a lelki egészséggel kapcsolatos ismeretek elsajátítása legalább annyira fontos, mint a tárgyi tudás megszerzése. Ehhez kínál segítséget a Spiribuuu Suli pszichoedukációs sorozat, amelynek célja a 8-14 éves gyermekek érzelmi és társas készségeinek fejlesztése iskolai vagy otthoni keretek között.Cápa Cintia története és a hozzá kapcsolódó önbizalom-munkafüzet segít a gyerekeknek felfedezni az önbecsülés képességét, és megtanulni, hogyan lehetnek magabiztosabbak. A könyv életből merített, könnyen érthető példáival és játékos feladataival lehetővé teszi, hogy a diákok elgondolkodjanak az önértékelés témáján, és megtanulják:-mit jelent az önbizalom,-mi a különbség az egészséges és az alacsony önbecsülés között,-hogyan lehet felülírni a kishitű és elbátortalanító gondolatainkat,-hogyan lehet helyén kezelni mások kritikus megjegyzéseit,-milyen stratégiákkal tudjuk felfedezni a saját értékességünket és erősíteni az önmagunkba vetett hitet.
Nyelv:
magyar
ETO:
159.922.7(02.053.2) 159.942(02.053.2) 613.865-053.2 37.037,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
159.9 D 64
Cím:
Dekódold a gyermeked! : ismerd meg gyermeked veleszületett adottságait, hogy a lehető legjobb szülője lehess! : [+ teszt az adottságok feltérképezéséhez]
Szerzők:
Danielle Dick ; [ford. Till Katalin]
Megjelenés:
Budapest : HVG Könyvek, 2023
Terjedelem:
244 p. ill. 21 cm
Terjesztés:
ISBN 978-963-565-279-2 fűzött : 4990,- Ft
Megjegyzés:
Bibliográfia: p. 235-240. , Tartalom(Rövid ): Hogyan találhatjuk meg a gyermekünk temperamentumjegyeihez illő nevelési stratégiákat?Megteremthető-e a béke a különböző vérmérsékletű testvérek között?Hogyan tanulhatja meg gyermekünk kezelni a dühkitöréseket kiváltó érzéseit?Miképpen támogathatjuk az introvertáltak beilleszkedését a közösségbe?Szülőként rengeteg nevelési tanácsot kapunk rokonainktól, barátainktól, könyvekből és szakemberektől azzal kapcsolatban, mit tehetünk azért, hogy a gyermekünk "jól" viselkedjen. Danielle Dick humángenetikus és pszichológus két évtized kutatói és szülői tapasztalatai alapján, példákkal és személyes történetekkel illusztrálva mutatja be, hogy a gyerekek és szüleik veleszületett adottságait alapul véve több sikert érhetünk el.A könyvben található teszt kitöltésével feltérképezhetjük gyermekünk temperamentumjegyeit, és ezzel együtt a sajátjainkat is - ezek ismeretében pedig gyermekünk társaságigényét, impulzivitását és szorongásra való hajlamát. A köztünk lévő kölcsönhatást figyelembe véve nemcsak hatékonyabban támogathatjuk lehetőségei kibontakoztatásában, de mi is boldogabb, kiegyensúlyozottabb szülővé válhatunk. Bibliogr.: p. [235]-236.
Nyelv:
magyar
ETO:
159.922.7, 159.923, 613.865-053.2, 37.018.1, 159.922.3,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
370 Y 40
Cím:
A Montessori otthon : adjunk teret gyermekünk kibontakozásának!
Szerzők:
Ashley Yeh ; [ford. Dufka Hajnalka]
Megjelenés:
Budapest : HVG Kv., 2024
Terjedelem:
160 p. ill., színes 23 cm
Terjesztés:
ISBN 978-963-565-462-8 fűzött : 5500,- Ft
Megjegyzés:
Hogyan alakíthatunk ki a szabad felfedezést és a zavartalan összpontosítást támogató környezetet?Miért tegyük hozzáférhetővé gyermekünk számára a mindennapi tevékenységekhez szükséges tárgyakat?Miképpen rakhatunk és tarthatunk rendet néhány egyszerű elv segítségével?Hogyan csökkenthetjük az étkezések, az altatások és az elindulás körüli stresszt?A Montessori-szemléletmódban fontos a fejlődést támogató környezet létrehozása, amely örömteli együttlétre és önálló felfedezésre egyaránt lehetőséget ad. A könyv a kisgyermek életszakaszai - csecsemőkor, tipegőkor és óvodáskor - és az egyes helyiségek szerint sorra veszi, hogyan alakíthatunk ki olyan tereket és szokásokat, amelyekkel nemcsak gyermekünk önbizalmát, függetlenségét és tudásvágyát erősítjük, hanem ahhoz is hozzájárulunk, hogy kölcsönös tiszteletben, harmonikusan élhessünk együtt. A letisztultság, a kiszámíthatóság, a rend és a korának megfelelő keretek és választási lehetőségek elősegítik, hogy gyermekünk magabiztosan és nyitottan forduljon a világ felé, és kibontakoztathassa személyiségét."Ez a könyv megmutatja, miképpen ösztönözhetjük a gyerekeket önállóságra, hogyan szabhatunk határokat, ha szükséges, és miként kezeljük a kihívásokkal járó hétköznapi helyzeteket. Ugyanakkor a helyiségek berendezésével, a játékok, eszközök megválasztásával és elrendezésével kapcsolatban is hasznos tanácsokat kapunk." Szanyi Emese, AMI-diplomás Montessori-pedagógus Bibliogr.: p. 155.
Nyelv:
magyar
ETO:
643.54-053.2, 371.4Montessori,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
S 91
Cím:
Mellimolli : mozgásfejlesztő mesekönyv "szenzoros" gyerekeknek
Szerzők:
Stephens-Sarlós Erzsébet ; [ill. Paksi Veronika]
Megjelenés:
[Budapest] : Kulcslyuk K., cop. 2024
Terjedelem:
[56] p. ill., színes 23 cm
Terjesztés:
ISBN 978-615-6471-67-3 fűzött : 4500,- Ft
Megjegyzés:
A gyermek megriad a hangos zajoktól, menekül az erős fény elől. Szúrja a pulóver, szorítja a zokni. Nem viseli el, ha piszkos lesz a keze. Zsúfoltabb helyeken szorongani kezd. Gyakran óriási érzelmi reakciókat ad kisebb ingerekre is, túlterhelődik és "összeomlik".De éppenséggel az is lehet, hogy hangos zajokra vagy erősebb érintésre sem reagál, nem veszi észre a sérüléseket, és azt sem, ha másnak fájdalmat okoz. Százszor kell szólni, hogy odafigyeljen. Egyensúlyzavarokkal küzd, ügyetlenkedik.Vagy éppen állandó mozgásban van, kényszeresen ficereg-mocorog, ugrál, fut, forog. Folyton matat, igyekszik megérinteni tárgyakat vagy embereket, mert szenzoros ingereket keres. Durván játszik, vagy nekimegy dolgoknak, ordít, hangos zajokat kelt.A felgyorsult élet egyik kedvezőtlen mellékterméke a szenzoros feldolgozási zavar. A könyvünkben szereplő borz, Mellimolli is erősen "szenzoros". Baj, ha fúj a szél, ha a szőréhez ér egy ágacska, ha a szemébe süt a nap, vagy az ebédre feltálalt giliszta nem elég hosszú/rövid. A sok-sok jaj és baj közepette megjelenik régi ismerősünk, Vulpi, a róka, aki már sokat tornázott, és van tapasztalata abban, hogy egy-egy gyakorlatnak milyen kedvező hatása lehet az életre.Vulpi egyezséget ajánl: ő elmond egy mókás versikét, és ha Mellimolli elmosolyodik, akkor meg kell csinálnia három gyakorlatot. Hogy ebből mi lesz? Rötyögés, kacagás és hahotázás! Végül nemcsak Vulpi mondókáit szereti meg Mellimolli, hanem a tornázást is, s közben észre sem veszi, hogy már nem zavarja a napsugár, az avar szaga, a bogarak vagy a szél.Ez a különleges könyv nemcsak szórakoztat, hanem segít a gyermekek szenzoros feldolgozási zavarainak enyhítésében is. Stephens-Sarlós Erzsébet mozgásfejlesztő meséjét és szellemes versikéit Paksi Veronika illusztrációja színesíti, a gyakorlatok leírását pedig Kecseti Zsolt grafikái teszik szemléletessé.
Nyelv:
magyar
ETO:
894.511(02.053.2)-34, 615.825-053.2,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
371 T 34
Cím:
Fejlesztésjáték : népi játékok a fejlesztés tükrében
Szerzők:
Tatárné Nagy Ágnes
Megjelenés:
Kisújszállás : Magánkiad.,, cop. 2022
Terjedelem:
142 p. ill. 21 cm
Terjesztés:
ISBN 978-615-01-5784-9 (fűzött)
Megjegyzés:
Fejleszt és játékFejlesztés játékFejlesztÉsjátékQR kóddal elérhető hang- és videóanyaggalBibliogr.: p. 142.
ETO:
398.831(=945.11) 394.3(=945.11) 37.025,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
370 L 18
Cím:
Ugye, mi jó barátok vagyunk? : az állatasszisztált intervenció felhasználási lehetőségei a pedagógiai gyakorlatban / Lakos Judit
Szerzők:
Lakos Judit
Megjelenés:
Budapest : Neteducatio Kft.,, 2023
Terjedelem:
71 p. ill. 21 cm
Terjesztés:
ISBN 978-615-5718-50-2 (fűzött)
Megjegyzés:
Bibliográfia: p. 58-62.
Nyelv:
magyar
ETO:
37.025 376.2/.4 615.851.4:636.7 591.557.2,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
371 L 26
Cím:
Tanítsd meg tanulni! : a Lépéselőny tanulási stratégia szülőknek
Szerzők:
Lantos Mihály ; [... ill. Dudek Henrietta]
Megjelenés:
Budapest : Bioenergetic, 2018
Terjedelem:
142, [11] p. ill., részben színes 20 cm
Terjesztés:
ISBN 978-963-291-382-7 fűzött : 2300,- Ft
Nyelv:
magyar
ETO:
371.322.6,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
370 D 77
Cím:
Hogyan sokszorozzuk meg gyermekünk intelligenciáját? : [a gyengéd forradalom] : Tudatos szülő
Szerzők:
Glenn Doman, Janet Doman ; [ford. Németh Beatrix]
Megjelenés:
[Pápa] : Tudatos Lépés Kft., [2012]
Terjedelem:
273 p. ill. 21 cm
Terjesztés:
ISBN 978-963-9991-44-6 fűzött : 3500,- Ft
Nyelv:
magyar
ETO:
37.018.1, 37.025,
Példányok: