Keresés
új keresés megadása
megjelenítve: 1.oldal: 1-7-ig
( összes: 1 oldal: 7 db )
Keresési feltétel: Tárgyszó: neveléslélektan
Keresési feltétel: Tárgyszó: neveléslélektan
Rendezési szempont:
Rekord sorszám:
224834
Könyv
Mű kulcs:
A bizalom tereFöldesPetra
Raktári jelzet:
370.1 F 81
Cím:
A bizalom tere : társaskönyv tanároknak
:
Földes Petra
Szerzők:
Földes Petra
Közreműködők:
Megjelenés:
Budapest : Tea K., 2024
Terjedelem:
311 p. ill. 24 cm
Terjesztés:
ISBN 978-615-82337-6-7 fűzött : 4690,- Ft
ISBN:
978-615-82337-6-7
Megjegyzés:
Bibliogr. QR-kóddal olvasható melléklet: a témához kapcsolódó letölthető dokumentumokBibliográfia: p. 309-311.
Nyelv:
magyar
ETO:
37.015.3 37.064 371.15,
Példányok:
Rekordlink:
Rekord sorszám:
219879
Könyv
Mű kulcs:
Túlélés vagy tanulás?HoltJohn
Raktári jelzet:
371 H 77
Cím:
Túlélés vagy tanulás? : [iskolai kudarcok új megvilágításban]
:
Holt, John
Szerzők:
John Holt
Közreműködők:
Kiadásjelzés:
Átdolgozott kiad.
Megjelenés:
Budapest : Oriold és Társai,, 2023
Terjedelem:
253 p. ill. 23 cm
Terjesztés:
ISBN 978-615-5981-76-0 (fűzött) : 3200,- Ft
ISBN:
978-615-5981-76-0
Megjegyzés:
Iskolai kudarcokAz átdolgozott kiadás alapjául szolgáló mű címe: Iskolai kudarcok (Budapest : Gondolat K., 1991 )A fordítás Vári Zsuzsanna szövegének javításával és módosításával készült
ETO:
371.26 371.322.9 371.321.8 37.015.3,
Példányok:
Rekordlink:
Rekord sorszám:
208680
Könyv
Mű kulcs:
Érzelmi és viselkedészavarok, EignerBernadett
Raktári jelzet:
159.9 E 33
Cím:
Érzelmi és viselkedészavarok, pszichopedagógia
:
Eigner Bernadett
Szerzők:
Eigner Bernadett ; [ill. Szűcs Édua]
Közreműködők:
Megjelenés:
[Budapest] : Móra,, cop. 2022.
Terjedelem:
319 p. ill. 24 cm
Terjesztés:
ISBN 978-963-603-007-0 (fűzött)
ISBN:
978-963-603-007-0
Sorozat:
Játékterápia ; 2.
Megjegyzés:
Bibliogr.: p. 263-301. , Szociológiai bibliográfia
Nyelv:
magyar
Tárgyszó:
gyermekkor pszichológiája, gyermeklélektan, pedológia, nehezen alkalmazkodó és nehezen nevelhető gyermekek nevelése és oktatása, neveléslélektan, pedagógiai pszichológia, érzelem, viselkedészavar, pedagógia, lélektan, fogalom, gyermekvédelem, gyermekkor, csecsemő, játék, mérés, szülő-gyermek kapcsolat, interakció, pszichoterápia, gyógypedagógia, egészségügy, fogyatékosság, felsőoktatás, személyiség, mentálhigiénia, segítségnyújtás, beilleszkedési zavar, teljesítmény, hátrányos helyzet, szenvedélybetegség, depresszió, agresszív, magatartás, lelki trauma, kutatás, faktorelemzés, gyermeknevelés, játékterápia, kézikönyv, magyar nyelvű, módszertan, nevelés, pszichológia
ETO:
159.922.7 376.5 37.015.3,
Példányok:
Rekordlink:
Rekord sorszám:
207492
Könyv
Mű kulcs:
Bántanak! Segítesz?UrbánAnikó
Raktári jelzet:
370.5 U 80
Cím:
Bántanak! Segítesz? : útmutató az online bántalmazás veszélyeiről és megoldásaihoz
:
Urbán Anikó
Szerzők:
Urbán Anikó, Villányi Gergő
Megjelenés:
Budapest : Szerző, 2021
Terjedelem:
125, [2] p. ill. 20 cm
Terjesztés:
ISBN 978-615-01-2329-5 fűzött : 3490,- Ft
ISBN:
978-615-01-2329-5
Megjegyzés:
Bibliogr.: p. 121-122. és a lábjegyzetekben , Szociológiai bibliográfia , Tartalom(rövid ): A szülők és a pedagógusok egy nagyon más világban nőttek fel, mint a mai serdülők és gyerekek. Elsőre furcsának tűnhet, hogy a fiatalok milyen magabiztosan és otthonosan mozognak a digitális világban. Híreket, videókat, információkat érnek el egy gombnyomással, telefonhívás nélkül rendelnek taxit vagy pizzát, és állandóan kapcsolatban vannak egymással, a nap szó szerint bármelyik percében.Aki nem ebbe született bele, az természetes, hogy eszköztelennek vagy akár bátortalannak érzi magát, amikor a gyerekek az online térből kilépve hirtelen segítséget kérnek. Emellett bármennyire is virtuóz módon barangolnak a fiatalok a chatablakok, applikációk vagy a közösségi média világában, a konfliktuskezeléshez, az önvédelemhez és az emberi kapcsolatokhoz szükséges élettapasztalat vagy rutin gyakran még hiányzik az eszköztárukból.Ennek a könyvnek az a célja, hogy segítséget nyújtson a szülőknek és a pedagógusoknak abban, hogy az online térben zajló folyamatokkal és főként az online bántalmazással kapcsolatban kézzelfogható – hasznos, érthető és hatékony – tudást kapjanak. Definíciók, példák és megoldási javaslatok segítik a felnőtteket, hogy baj esetén támaszai, tudatos segítői lehessenek a gyakran sajnos nagyon is kegyetlen támadásokat elszenvedő gyerekeknek.
Nyelv:
magyar
Tárgyszó:
bántalmazás, zaklatás, infokommunikáció, internet, pedagógiai lélektan, gyermekvédelem, média szociológiája, tömegkommunikáció, információhordozók, szociológia, számítógépes hálózat, Internet, számítógép alkalmazás, agresszió, elhárítás, szembenállás, szociálpszichológia, neveléslélektan, pedagógiai pszichológia, élet, testi épség és emberi méltóság elleni bűncselekmények, büntetőjog, gyermekvédelem, ifjúságvédelem, zaklatás, bántalmazás, internet, közösségi média, gyermekvédelem, segítségnyújtás, bullying, cyberbullying, erőszak, fizikai bántalmazás, információs társadalom, ismeretterjesztő, kortárs, magyar nyelvű, pszichológia, szóbeli bántalmazás, társadalomtudomány
ETO:
316.774, 681.324Internet, 681.3.004.14, 316.647.3, 37.015.3, 343.6, 364.65-053.2/.6,
Példányok:
Rekordlink:
Rekord sorszám:
197568
Könyv
Mű kulcs:
BullyingColorosoBarbara
Raktári jelzet:
370.5 C 24
Cím:
Bullying : zaklatók, áldozatok, szemlélők : óvodától középiskoláig : hogyan szakíthatjuk meg az erőszak körforgását, és teremthetünk összetartóbb közösségeket?
:
Coloroso, Barbara
Szerzők:
Barbara Coloroso ; [ford. J. Füstös Erika]
Kiadásjelzés:
2. átd., bőv. kiad.
Megjelenés:
Budapest : Harmat, 2020
Terjedelem:
383 p. ill. 20 cm
Terjesztés:
ISBN 978-963-288-564-3 fűzött : 3900,- Ft
ISBN:
978-963-288-564-3
Megjegyzés:
Bibliogr. a lábjegyzetekben , Szociológiai bibliográfia , Tartalom (rövid ): Életveszélyes kombináció: a társait terrorizáló gyerek, a megfélemlített áldozat, aki nem mer segítséget kérni, a tétlen szemlélők, valamint a felnőttek, akik ártatlan „ugratásnak”, a gyermekkor velejárójának tekintik a zaklatást! Miért és hogyan válik egy gyermek zaklatóvá, illetve célponttá – netán egy személyben mindkettővé –, és miként tartja fenn ezt a körforgást az úgynevezett „szemlélők” jelenléte? Barbara Coloroso, számos nemzetközi bestseller szerzője több évtizedes szakmai tapasztalata alapján dolgozta ki módszertanát az erőszak körforgásának megszakítására. Rámutat, hogy a családi légkör, illetve a szülői minták milyen hatással vannak az egyes szerepek kialakulására, és hogyan lehet átalakítani a „főszereplők” közötti kapcsolat dinamikáját. A könyv átdolgozott kiadásban, a közösségi hálón elkövetett bántalmazásról szóló fejezettel kiegészülve kerül a magyar olvasók elé.
Nyelv:
magyar
Tárgyszó:
iskolai erőszak, gyermeknevelés, gyermeklélektan, viktimológia, agresszió, elhárítás, szembenállás, szociálpszichológia, személyiséglélektan, individuális pszichológia, személyiségtípusok, karakterológia, gyermekkor pszichológiája, gyermeklélektan, pedológia, neveléslélektan, pedagógiai pszichológia, zaklatás, erőszak, bántalmazás, kiskorúak elleni erőszak, családon belüli erőszak, szexuális zaklatás, iskola, internet, áldozat
ETO:
316.647.3, 159.923, 159.922.7, 37.015.3,
Példányok:
Rekordlink:
Rekord sorszám:
89817
Könyv
Mű kulcs:
Az óvoda és az első iskolai évVekerdyTamás
Raktári jelzet:
159.9 V 67
Cím:
Az óvoda és az első iskolai évek : a pszichológus szemével
:
Vekerdy Tamás
Szerzők:
Vekerdy Tamás (1935-2019)
Közreműködők:
Kiadásjelzés:
2. átd. kiad.
Megjelenés:
[Budapest] : Saxum Kiadó Bt., [2006]
Terjedelem:
207 p. 18 cm
Terjesztés:
ISBN 963 7168 47 8 fűzött : 872,-
ISBN:
963 7168 47 8
Sorozat:
Megjegyzés:
Bibliogr.: p. 199-207. , Rövid leírás:A pszichológus szemévelKorai tanítás? Ki a jó óvónő? Tanítson-e a szülő? Specializáció? Fontos kérdések, amelyeknek súlyát különösen akkor érezzük, ha magunk is érintettek vagyunk. Nem könnyű a válaszadás, hiszen számos probléma még mindig a szakemberek vitáinak a tárgya, és sok esetben maguk az intézmények – az óvodák, iskolák – is eltérő gyakorlatot folytatnak. Vekerdy Tamás e könyv megírása előtt tíz esztendeig dolgozott gyakorló pszichológusként nevelési tanácsadókban, tehát valóban „élesben” találkozott ezekkel a kérdésekkel, amelyek mögött azonban mindig ott állt egy segítségre szoruló gyermek, család, vagy éppen egy pedagógus, egy intézmény – diagnózisai, következtetései éppen ezért lehetnek mindannyiunkhoz szólóak.
Nyelv:
magyar
Tárgyszó:
gyermekkor pszichológiája, gyermeklélektan, pedológia, gyerekkor pszichológiája, gyereklélektan, neveléslélektan, pedagógiai pszichológia, óvoda, nevelés és oktatás, általános iskola alsó tagozata, iskola, ismeretterjesztő, magyar nyelvű, magyar szerző, nevelés, óvodapedagógia, pedagógia, pszichológia, gyereknevelés, gyermeknevelés, egészség, szülőknek
ETO:
159.922.7, 37.015.3, 373.24, 373.32,
Példányok:
Rekordlink:
Rekord sorszám:
85401
Könyv
Mű kulcs:
NeveléslélektanVajdaZsuzsanna
Raktári jelzet:
370.1 V 22
Cím:
Neveléslélektan
:
Vajda Zsuzsanna
Szerzők:
Vajda Zsuzsanna (1949-), Kósa Éva (1947-)
Megjelenés:
Budapest : Osiris, 2005
Terjedelem:
564 p. 25 cm
Terjesztés:
ISBN 963-389-728-9 kötött : 3809,-
ISBN:
963-389-728-9
Sorozat:
Osiris tankönyvek, ISSN 1218-9855
Megjegyzés:
Bibliogr. egyes fejezetek végén , Szociológiai bibliográfia , Tartalom(rövid ): A könyv átfogóan, teljes keresztmetszetében foglalkozik a felnevelkedés pszichológiai aspektusaival. A nevelés-felnevelkedés folyamata a társadalmi gyakorlat egyik kiemelten fontos része, ezzel összefüggésben a pszichológia gyakran vizsgált, mégis igen kritikus területe. Az egyéni fejlődés és a környezet bonyolult dinamikájában nem könnyű a hatótényezőket elválasztani és elemezni, különösen, mivel kapcsolatuk az egyéni fejlődésben és történetileg is változó. A szerzők célja, hogy a felnevelkedés folyamatát egységben szemléljék, szakítva azzal a korábbi hagyománnyal, amely egymástól függetlenül vizsgálta a nevelés legfontosabb színtereit és intézményeit (a család, az iskola, a tömegtájékoztatás ). A nevelés iránt érdeklődők itt egy kötetben találják meg a felnevelkedés összetett, ugyanakkor egymással szoros kapcsolatban álló ágenseit. A szerzők arra is törekedtek, hogy megmutassák, melyek a nevelés és felnevelkedés viszonylag állandó, az ember antropológiai jellegzetességeihez kapcsolódó, illetve a kultúra kontextusába ágyazott, történeti elemei. A kötet alapos és részletes ismertetést tartalmaz a család és az iskola mai jellegzetességeiről, e sajátosságoknak a fejlődésre gyakorolt hatásairól, valamint a globalizált világban egyre fontosabb szerepet játszó elektronikus média (televízió, mobiltelefon, internet ) és a nevelés kapcsolatáról.
Nyelv:
magyar
ETO:
37.015.3(075.8),
Példányok:
Rekordlink:






