Keresés

új keresés megadása
megjelenítve: 1.oldal: 1-10-ig ( összes: 8 oldal: 78 db )
Keresési feltétel: Tárgyszó: gyermekkor pszichológiája
Rendezési szempont:
Könyv
Raktári jelzet:
370 S 58
Cím:
Nincs tabu : kényes kérdések gyerekektől, támogató válaszok szülőktől
Szerzők:
Robyn Silverman ; [ford. Horváth M. Zsanett]
Megjelenés:
[Budapest] : Open Books, 2025
Terjedelem:
426 p. ill. 21 cm
Terjesztés:
ISBN 978-963-572-475-8 fűzött : 6999,- Ft
Megjegyzés:
DÜHKEZELÉS - ERŐS ÉRZELMEK - SZORONGÁS - DEPRESSZIÓ - TESTKÉP - ÖNBECSÜLÉS - SZEX - BARÁTSÁG - ISKOLAI ZAKLATÁS - MÁSSÁG - ELFOGADÁS - PÉNZHASZNÁLATA jó szülőség egyik alapfeltétele, hogy a legmerészebb kérdésekkel és témákkal kapcsolatban is képesek legyünk beszélgetni és együttérezni gyermekünkkel, ám ez korántsem egyszerű. Gyakran tanácstalanul vakarjuk a fejünket, amikor a gyerekek váratlanul nekünk szegeznek egy fogós kérdést, és inkább másra tereljük a szót, vagy odavetünk egy közhelyes választ - és csak reméljük, hogy nem hozzák fel újra a témát.Robyn Silverman gyereknevelési szakember és gyakorló anyuka lépésről lépésre kalauzol végig bennünket a kisebbeket és nagyobbakat foglalkoztató, sokszor nehéz vagy meredek témák rengetegében. A könyvben található stratégiák, technikák és példák felkészítik a szülőket, hogy empatikusan és hatékonyan tudjanak kommunikálni a gyerekükkel óvodáskortól a kamaszkorig, s így higgadt támaszai lehessenek a legnagyobb kihívást jelentő helyzetekben is, sőt mi több, információforrásként és beszélgetőpartnerként versenytársai maradhassanak a médiának, az online térnek és a kortársaknak.
Nyelv:
magyar
ETO:
37.018.1 159.922.7 316.772.4,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
150 C 12
Cím:
Mi jár a kiskamasz fejében? : gyakorlati gyermekpszichológia modern szülőknek : [8-12 éves korig]
Szerzők:
Tanith Carey, Angharad Rudkin
Megjelenés:
[Budapest] : HVG Könyvek, cop. 2025
Terjedelem:
207 p. ill. 24 cm
Terjesztés:
: 978-963-565-682-0 (fűzött) : 8900,- Ft
Megjegyzés:
Vajon mit gondol kiskamasz korú gyerekünk, aki hol bezárkózik, hol kritikus megjegyzéseket tesz ránk, és egyre kevésbé ad a véleményünkre?A Mi jár a kiskamasz fejében? a legfrissebb kutatásokat alapul véve tárja fel a megváltozott viselkedés mögött álló okokat, és olyan módszereket kínál, amelyek segítenek kapcsolódni gyermekünkhöz, és támogatni őt ebben az átmeneti időszakban.75 hétköznapi helyzeten keresztül mutatja meg, hogyan kezelhetjük például az iskolai szorongást, a testképpel kapcsolatos problémákat, a kortársaknak való megfelelés vágyát vagy az online biztonság kérdését. Praktikus tanácsait megfogadva hatékonyabban kommunikálhatunk és harmonikusabban élhetünk együtt 8 és 12 év közötti gyermekünkkel.Ha megértjük a kiskamasz érzéseit és gondolatait, és elfogadó környezetet teremtünk számára, nemcsak kiegyensúlyozottabb és boldogabb lesz, de szülőként mi is felkészültebben nézhetünk majd szembe a kamaszkor későbbi kihívásaival.
Nyelv:
magyar
ETO:
159.922.7 159.922.8 37.018.1,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
301.9 G 33
Cím:
Szülők nagy mobilkönyve : mit tehetsz, hogy biztonságban legyen a gyereked a neten? : Lilu és Nagy Ervin személyes tanácsaival
Szerzők:
Will Geddes ; [ford. Pétersz Tamás]
Megjelenés:
Budapest : Barecz & Conrad Books, 2020
Terjedelem:
238 p. ill., színes 23 cm
Terjesztés:
ISBN 978-615-00-9007-8 kötött : 5900,- Ft
Megjegyzés:
Bibliogr.: p. 237. , Tartalom(rövid ): Te tudod, mit történt ma a gyerekeddel a neten? Ha nem mobilozik, kimarad a társaságból. Ha túl sokat mobilozik kockafejű zombi lesz. Mit tegyünk? Will Geddes brit kiberbiztonsági szakértő nem akar minden helyzetre, mindenkinek jó válaszokat adni - ez hitelessé teszi. De mindig ad tanácsot, sokszor konkrét mondatokat javasol, amivel elindíthatjuk a beszélgetést gyerekünkkel. Mit tehetünk, ha a beszélgetéshez szükséges bizalom éppen nincsen meg? A Szülők nagy mobilkönyve pontokba szedve gyűjti össze, milyen jelekből vehetjük észre, hogy gyerekünk bajban van, de nem kér segítséget. Ez a könyv mindenki számára bemutat olyan helyzeteket amelyekkel eddig nem találkozott, de könnyen lehet, hogy fog. Felkészít, hogy mi a teendő, ha egyszer csak kiderül, hogy gyerekünk ismeretlenekkel videócsetel. Miből tudhatják meg csalók lányunk, fiunk lakhelyét, személyazonosságát, akár anélkül is, hogy ezt ő elárulná? Will szakértő elemzését és tanácsait Lilu tévés műsorvezető és Nagy Ervin színész egészíti ki személyes élményeivel, hozzászólásaival. Mit mondanak ők saját gyereküknek, hol húzzák meg a határokat? Meddig tartson a bizalom, hol kezdődjön a kontroll? A Szülők nagy mobilkönyve átfogó, szakértői képet és praktikus, akár már aznap használható praktikákat ad. A könyv kiadását támogatták: ESET, NMHH
Nyelv:
magyar
ETO:
316.774, 159.922.7, 681.324Internet, 37.018.1, 316.37-053.2, 316.37-053.6,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
F 18
Cím:
Mire gondolsz? : a kaméleon szülinapja / [szerzők : Faragó Melinda, Farkas Gyöngyi Karolina] ; [illusztráció ... : Gróf Péter] ; [közreadja a] Symbo Alapítvány ...
Szerzők:
Faragó Melinda (1986-) (gyógypedagógus)
Megjelenés:
Budapest : Symbo Alapítvány,, 2024
Terjedelem:
54 p. ill. 30 cm
Terjesztés:
: 978-615-6479-04-4 (fűzött)
Megjegyzés:
Egy születésnapi buli kiváló alkalom az érzelmek és gondolatok sokaságán eltűnődni. Kaméleon és barátai pedig sokfélék, színesek, kedvesek és esendők, mint mi mindannyian, így a készülődés, ajándékozás és játék közben megélhetők azok a pillanatok, amelyek a mindennapokban gyakran félreértéseket, rossz érzéseket, vagy éppen egymás megértését és örömöt okoznak. A Symbo újabb könyve megint fontos utakat nyit meg a lelki fejlődésben. A gondolkodási hibák, amelyek a félreértéseket okozzák, nem butaságból, hanem a belső bizonytalanságból fakadnak. A rossz érzések kialakulása megelőzhető, ha a gondolati torzításokat tudatosítjuk. Kaméleon és társai sok hibát követnek el, de a hibákból tanulnak, és mi is tanulhatunk mindebből. Ennek a könyvnek az interaktív olvasói végigjárhatják azokat az utakat, amelyek zsákutcába taszítanak, és azokat is, amelyek kiutat jelentenek. Gondolataink vezetnek az érzelmeinkhez és az érzelmeink befolyásolják a gondolkodásunkat. Az érzelmek nem könnyen választhatók, de a gondolatok irányíthatók, és ezek megváltoztatják, hogy mit érzünk. Miért ne érezhetnénk magunkat jól? Miért ne lehetnénk büszkék, bátrak, kíváncsiak? Tudatosítással és gyakorlással megváltoztathatók a rossz érzéseket keltő sémák, amik automatikusan adódhatnak egy-egy helyzetben. Nem lehet mindig boldognak lenni, mert sok olyasmi történik, amitől félünk, szomorúak vagy dühösek leszünk. Ez természetes, de az is természetes, hogy a helyzeteket megoldhatjuk, ha merünk változtatni. Ez garantáltan sikerül, ha elfogadjuk magunkat annak, akik vagyunk, és tudjuk, hogy képesek vagyunk fejlődni. Igazi kognitív bajnokká válhat bárki, aki szembenéz önmagával, az érzéseivel és a gondolataival, és odafigyel mások érzéseire és gondolataira. Kaméleon és barátai velünk együtt járják végig ezt az utat, és remélhetőleg gyerekek és felnőttek is együtt próbálják ki mindazt, amit a könyv felkínál. A "Mire gondolsz?" könyvet nem csak kiolvasni érdemes, hanem használni és kiélvezni. A könyv grafikája ezt különösen kellemessé teszi. Kaméleon és baráta
Nyelv:
magyar
ETO:
159.922.7(02.053.2)(079.1) 159.942(02.053.2)(079.1) 613.865-053.2(02.053.2)(079.1),
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
371.3 C 16
Cím:
Képernyőfüggő unokák : mit mondjunk, mit tegyünk és hogyan fogjunk hozzá?
Szerzők:
Gary Chapman, Arlene Pellicane ; [ford. Szabadi István]
Megjelenés:
Budapest : Harmat,, 2025
Terjedelem:
79 p. 19 cm
Terjesztés:
ISBN 978-963-288-905-4 fűzött : 2500,- Ft
Megjegyzés:
Tartalom(rövid ): Az okoseszközök térnyerésével a generációk közti különbségek szinte áthidalhatatlannak tűnnek. A képernyők és a közösségi média folyamatos jelenléte olykor lehetetlenné teszik a közös hang megtalálását és a kapcsolat építését.Ez a kötet azoknak a nagyszülőknek kíván segíteni, akik szeretnének értékes, képernyőmentes minőségi időt tölteni az unokáikkal. Eligazítást nyújt az okoseszközök szerteágazó világában, friss kutatásokkal támasztja alá a képernyőfüggőség okait, valamint gyakorlati tanácsokat ad arra nézve, hogyan építhetünk életre szóló szeretetkapcsolatot az unokánkkal.
Nyelv:
magyar
ETO:
37.018.1 159.922.7 681.324Internet 316.774 316.6 316.472.4 316.37-055.53,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
150.2 H 74
Cím:
Megsebzett gyermekkor : életfogytiglan vagy szabadulás az ártalmas korai hatásoktól?
Szerzők:
Hoffmann Kata
Megjelenés:
Budapest : Kulcslyuk K., cop. 2024
Terjedelem:
213 p. 18 cm
Terjesztés:
ISBN 978-615-6471-64-2 fűzött : 3510,- Ft
Megjegyzés:
Bibliográfia: p. 195-198. , Tartalom(rövid ): Aligha lehetséges elérni, hogy egy gyereknek soha semmi ne fájjon és ne hiányozzon a felnövekedése során. Ám attól, hogy valakit érnek bizonyos frusztrációk (melyek hozzátartoznak az élethez ), még lehet szép, egészséges, boldog gyermekkora. Ez a könyv nem erről szól.A Hoffmann Kata által nehéznek vagy megsebzettnek nevezett gyermekkorban olyan élmények fordulnak elő, melyek a kutatások szerint hosszútávú negatív hatást gyakorolnak a testi és az érzelmi egészségre. Ezek az úgynevezett ártalmas gyermekkori tapasztalatok, melyeket ACE-ként (Adverse Childhood Experiences ) is emleget a pszichológia. Ezek között vannak olyanok, melyek extrém káros hatását laikusként is könnyen belátjuk (ilyen a fizikai vagy szexuális bántalmazás, a szülők szenvedélybetegsége vagy a családon belüli erőszak ), de néhányról talán nem is sejtjük, milyen súlyos és messze ható következményekkel bírnak (ilyen például a szülők válása vagy az érzelmi elhanyagolás ).Minél magasabb valakinek az úgynevezett ACE-pontszáma (amely megmutatja, hány fontos területen érték ártalmas gyermekkori tapasztalatok az illetőt ), annál inkább veszélyeztetett a különböző krónikus egészségi problémák, pszichés zavarok és életvezetési nehézségek szempontjából. Ráadásul ezek a hatások generációkon ívelhetnek át, mivel a szülők saját traumáik miatt nehezebben tudják biztosítani a megfelelő körülményeket gyermekeik számára. A megsebzett gyermekkor tehát feldolgozásra és gyógyításra szorul, másként a felnőttkorunk (és gyermekeinké is ) is hasonlóan fájdalmas lesz, testi-lelki értelemben egyaránt.A téma olyan horderejű, hogy John Briere, a Dél-Kaliforniai Egyetem pszichológus professzora úgy fogalmazott: ha a gyermekek bántalmazása és elhanyagolása megszűnne, akkor a DSM (a mentális zavarok diagnosztikai és statisztikai kézikönyve ) két generáción belül röpirattá zsugorodna, a börtönök pedig kiürülnének.Hoffmann Kata tömör, nagy hatású könyvében világos áttekintést ad a (kutatásokkal igazolt ) megdöbbentő összefüggésekrő
Nyelv:
magyar
ETO:
159.922.7, 159.953, 159.942, 159.97, 615.851, 616.891,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
375.2 V 83
Cím:
Gyerekek és kütyük : hogyan befolyásolja a digitális média a gyermekedet?
Szerzők:
Vida Ágnes (1977-)
Megjelenés:
Budapest : Cor Leonis,, [2024]
Terjedelem:
244 p. 21 cm
Terjesztés:
: 978-615-5893-78-0 (fűzött)
Megjegyzés:
Bibliográfia: p. 239-243. , Tartalom(rövid ): Tanácsadóként naponta fordulnak hozzám a szülők azzal a kérdéssel, mennyit mit és hogyan nézhet a gyermekük mesét. Tableten játszhat-e kirakóst vagy azt sem szabad? Gond-e ha evés közben mesét néz? Vagy éppen mit tegyenek, ha csak mesenézés közben tud elaludni vagy ha próbálnak mértéket tartani a mesenézésben, ezért kikapcsolják 20 perc után a mesét, de a gyerek őrült hisztibe kezd? Most akkor függő lett? Le lehet szoktatni? És mi van, ha a kiskamasz iskola után folyton csak a Youtube-on lóg vagy a barátaival játszik online? Ha elkezdi hanyagolni a házi feladatokat, ha folyton csak a cseten lóg a barátaival?Hogyan tartsuk a lépést ezzel a sok változással? Képesek vagyunk rá egyáltalán? Be kell avatkoznunk? Tiltsuk teljesen? Engedjük? És, ha igen, akkor mennyit? Vagy tartsuk szigorúan szemmel a gyerekünket? Esetleg próbáljuk megtanítani őt magát hogyan boldoguljon a veszélyekkel teli virtuális világban, amelyben sokszor mi magunk sem tudunk kiigazodni?Csupa bizonytalanság, csupa égető kérdés, amiben a döntésre nem várhatunk addig, amíg mi magunk biztosak nem leszünk a válaszokban, hiszen a világ elrohan mellettünk, a gyerekünk keze ügyében ott vannak a kütyük, megtalálja a mesét, letölti a játékot, hallja a társaitól mit néznek, mit játszanak, mit nyomogatnak: mi lesz, ha tiltjuk? Lemarad tőlük, nem tud lépést tartani? Mi lesz, ha engedjük és nem tudjuk kontrollálni többé?Ezekre a kérdésekre kapnak választ a szülők ebből a könyvből.
Nyelv:
magyar
ETO:
37.018.1, 159.922.7, 316.774, 681.3.004.14,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
159.9 D 64
Cím:
Dekódold a gyermeked! : ismerd meg gyermeked veleszületett adottságait, hogy a lehető legjobb szülője lehess! : [+ teszt az adottságok feltérképezéséhez]
Szerzők:
Danielle Dick ; [ford. Till Katalin]
Megjelenés:
Budapest : HVG Könyvek, 2023
Terjedelem:
244 p. ill. 21 cm
Terjesztés:
ISBN 978-963-565-279-2 fűzött : 4990,- Ft
Megjegyzés:
Bibliográfia: p. 235-240. , Tartalom(Rövid ): Hogyan találhatjuk meg a gyermekünk temperamentumjegyeihez illő nevelési stratégiákat?Megteremthető-e a béke a különböző vérmérsékletű testvérek között?Hogyan tanulhatja meg gyermekünk kezelni a dühkitöréseket kiváltó érzéseit?Miképpen támogathatjuk az introvertáltak beilleszkedését a közösségbe?Szülőként rengeteg nevelési tanácsot kapunk rokonainktól, barátainktól, könyvekből és szakemberektől azzal kapcsolatban, mit tehetünk azért, hogy a gyermekünk "jól" viselkedjen. Danielle Dick humángenetikus és pszichológus két évtized kutatói és szülői tapasztalatai alapján, példákkal és személyes történetekkel illusztrálva mutatja be, hogy a gyerekek és szüleik veleszületett adottságait alapul véve több sikert érhetünk el.A könyvben található teszt kitöltésével feltérképezhetjük gyermekünk temperamentumjegyeit, és ezzel együtt a sajátjainkat is - ezek ismeretében pedig gyermekünk társaságigényét, impulzivitását és szorongásra való hajlamát. A köztünk lévő kölcsönhatást figyelembe véve nemcsak hatékonyabban támogathatjuk lehetőségei kibontakoztatásában, de mi is boldogabb, kiegyensúlyozottabb szülővé válhatunk. Bibliogr.: p. [235]-236.
Nyelv:
magyar
ETO:
159.922.7, 159.923, 613.865-053.2, 37.018.1, 159.922.3,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
370 Y 40
Cím:
A Montessori otthon : adjunk teret gyermekünk kibontakozásának!
Szerzők:
Ashley Yeh ; [ford. Dufka Hajnalka]
Megjelenés:
Budapest : HVG Kv., 2024
Terjedelem:
160 p. ill., színes 23 cm
Terjesztés:
ISBN 978-963-565-462-8 fűzött : 5500,- Ft
Megjegyzés:
Hogyan alakíthatunk ki a szabad felfedezést és a zavartalan összpontosítást támogató környezetet?Miért tegyük hozzáférhetővé gyermekünk számára a mindennapi tevékenységekhez szükséges tárgyakat?Miképpen rakhatunk és tarthatunk rendet néhány egyszerű elv segítségével?Hogyan csökkenthetjük az étkezések, az altatások és az elindulás körüli stresszt?A Montessori-szemléletmódban fontos a fejlődést támogató környezet létrehozása, amely örömteli együttlétre és önálló felfedezésre egyaránt lehetőséget ad. A könyv a kisgyermek életszakaszai - csecsemőkor, tipegőkor és óvodáskor - és az egyes helyiségek szerint sorra veszi, hogyan alakíthatunk ki olyan tereket és szokásokat, amelyekkel nemcsak gyermekünk önbizalmát, függetlenségét és tudásvágyát erősítjük, hanem ahhoz is hozzájárulunk, hogy kölcsönös tiszteletben, harmonikusan élhessünk együtt. A letisztultság, a kiszámíthatóság, a rend és a korának megfelelő keretek és választási lehetőségek elősegítik, hogy gyermekünk magabiztosan és nyitottan forduljon a világ felé, és kibontakoztathassa személyiségét."Ez a könyv megmutatja, miképpen ösztönözhetjük a gyerekeket önállóságra, hogyan szabhatunk határokat, ha szükséges, és miként kezeljük a kihívásokkal járó hétköznapi helyzeteket. Ugyanakkor a helyiségek berendezésével, a játékok, eszközök megválasztásával és elrendezésével kapcsolatban is hasznos tanácsokat kapunk." Szanyi Emese, AMI-diplomás Montessori-pedagógus Bibliogr.: p. 155.
Nyelv:
magyar
ETO:
643.54-053.2, 371.4Montessori,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
370 D 31
Cím:
Okos, de szétszórt : a végrehajtó funkciók fejlesztése
Szerzők:
Peg Dawson, Richard Guare ; [fordította Füstös-Simon Zsuzsanna]
Megjelenés:
Budapest : Kulcslyuk K., 2024
Terjedelem:
376 p. ill. 23 cm
Terjesztés:
ISBN 978-615-6471-47-5 fűzött : 5990,- Ft
Megjegyzés:
Bibliográfia: p. 375-376., Tartalom (rövid ): A gyerekünk okos, jó képességű, ezt világosan látjuk, és a környezetünk is visszaigazolja. De akkor hogyan lehetséges, hogy annyit küszködik a mindennapi élet feladataival? Miért felejt el és veszít el rendszeresen dolgokat? Miért nem képes tíz másodpercnél tovább nyugton ülni? Miért nem tud rendet tartani a szobájában és a holmijai között? Miért kezeli olyan rosszul a váratlan helyzeteket? Miért borul ki annyira, vagy válik agresszívvé, ha valami nem úgy történik, ahogy szeretné? Miért képtelen valamit türelmesen kivárni, vagy egy folyamatot következetesen végig vinni? Miért nem tudja tartani magát a tervekhez és a szabályokhoz?Az esetek elsöprő többségében nem azért, mert fütyül a kéréseinkre, és direkt bosszantani akar minket. Hanem azért, mert az általunk kívánt dolgok megvalósításához szükséges készségei még nem elég fejlettek. (Ezért nem segít ilyenkor a kérlelés, az alkudozás, a fenyegetés és a büntetés sem – hiszen, ha valamire még nem képes, akkor mindegy, milyen nyomást gyakorlunk rá, nem tudja megcsinálni. ) A legtöbb szétszórt, de okos gyerek nélkülöz bizonyos gondolkodási szokásokat, amelyeket végrehajtó funkcióknak nevezünk, vagy lemaradásban van azok fejlődése terén. Ezek azok az alapvető kognitív készségek, amelyek a feladatok végrehajtásához (és az iskolai, otthoni és kortárscsoport elvárta követelményekkel való megbirkózáshoz ) szükségesek: szervezés, tervezés, feladatkezdés és feladatnál maradás, impulzuskontroll, érzelemszabályozás, alkalmazkodóképesség és reziliencia.Szerencsére van mit tenni. Ez a könyv bemutatja, hogyan segíthetünk gyermekünk végrehajtó funkcióinak fejlesztésében, hogy jobban boldoguljon azokkal a helyzetekkel és feladatokkal, amelyekkel küszködik. Így sok nehézségtől és szenvedéstől kímélhetjük meg őt az elkövetkező években. Ha már óvodás vagy általános iskolás korban elkezdünk dolgozni a problémákon, mire középiskolába kerül, jobb önuralommal, döntéshozatali és problémamegoldó készséggel lesz felvértezve, mint amiről most
Nyelv:
magyar
ETO:
159.922.7, 159.922.6/.8, 159.952, 37.018.1, 612.821.2, 165.194, 65.013,
Példányok: