Keresés

új keresés megadása
megjelenítve: 1.oldal: 1-10-ig ( összes: 9 oldal: 90 db )
Keresési feltétel: Tárgyszó: magasabbrendű szellemi folyamatok
Rendezési szempont:
Könyv
Raktári jelzet:
343.6 G 99
Cím:
Köztünk járnak : a gyerekkori szexuális bántalmazásról
Szerzők:
Gyurkó Szilvia
Megjelenés:
[Budapest] : Open Books, 2025
Terjedelem:
318, [1] p. 21 cm
Terjesztés:
ISBN 978-963-572-617-2 fűzött : 5999,- Ft
Megjegyzés:
Tartalom(rövid ): Köztünk járnak az elkövetők, de nincs homlokukra írva. Bárki lehet: a kedves nagybácsi, az elhivatott edző, egy arctalan barát a netről... És köztünk járnak az áldozatok is, akik közül sokan senkinek sem mondhatták el, mi történt velük, és egyedül maradtak az átélt szörnyűségekkel. Bár egyes becslések szerint minden ötödik európai gyerek érintett szexuális bántalmazásban, és az elmúlt húsz évben ötszörösére nőtt az ezzel foglalkozó cikkek száma, még mindig rengeteg tévhit és tabu övezi a témát, az esetek legnagyobb része pedig napvilágra sem kerül.Gyurkó Szilvia sok éves áldozatsegítői tapasztalatát és a hazai és nemzetközi kutatások legfrissebb eredményeit felhasználva mutatja be a gyermekkori szexuális abúzus fő aspektusait: az elkövetők típusait és motivációit, a bántalmazás jeleit, az elszenvedett trauma rövid és hosszú távú hatásait, a magyar büntetőjogi szabályozást, a traumaérzékeny hozzáállást és a megelőzés lehetőségeit.A hiánypótló kötet legfontosabb üzenete, hogy a változás kulcsa a szemléletváltás: ha minden felnőtt felelősnek érzi magát a gyerekek biztonságáért, akkor közösségként rengeteg mindent tehetünk azért, hogy megelőzzük, megakadályozzuk a bántalmazást, és jobb hellyé tegyük a világot.
Nyelv:
magyar
ETO:
343.541-053.2/.6, 343.63-053.2/.6, 159.953, 342.7-053.2/.6,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
371.3 H 76
Cím:
Tanulj meg bármit : útmutató az önálló, gyors és hatékony tudásszerzéshez
Szerzők:
Peter Hollins ; [ford. Nagy Mátyás]
Megjelenés:
Budapest : Good Life Books, 2025
Terjedelem:
224 p. 21 cm
Terjesztés:
ISBN 978-963-630-205-4 kötött : 6290,- Ft
Megjegyzés:
Tartalom(rövid ): Fedezd fel, hogyan tanulhatsz eredményesen egyedül, ha neked kell lenned a tanárnak és a diáknak is egy személyben!Az önképzés nem merül ki annyiban, hogy segítségével hatékonyabban teljesíthetsz az osztályteremben vagy az irodában, a lényege inkább az, hogy a kötet módszereinek alkalmazásával a kívánt irányba terelheted életed, és játszi könnyedséggel kerekedhetsz felül az utadban álló akadályokon.A Tanulj meg bármit olyan könnyen elsajátítható módszereket és felismeréseket kínál, amelyekkel a nulláról indulva is egykettőre valóságos tanulási szakértővé válhatsz. Ám e könyv nem csupán magára a tanulási folyamatra összpontosít, hanem arra is rávilágít, miként alakíthatod ezt a lehető legcélirányosabbá.E könyvből megismerheted:- a villámgyors olvasás és szövegértés képességét- hogyan kell eredményesen tervezni és ütemezni- miben más az önképzés, mint a hagyományos tanulás- miként bonts le elemeire egy-egy témát, és hogyan állítsd össze a saját tanmenetedet és -tervedet- hogyan alakíts ki olyan szokásokat, melyek elősegítik céljaid elérését- a tanulási hatékonyság piramisát- miként befolyásolja az önfegyelem és az önbizalom a tanulási folyamatokat- a módszereket, melyek segítségével a vesződséges és bonyodalmas anyagok elsajátítása közben is megőrizheted motivációdat- a TKOFI-módszert és azt, miként tudod hatékonyan feldolgozni az olvasott információkat- azokat a tudományos módszereket melyek növelik agyad felfogóképességét, és javítják a memóriádatIsmerd meg azokat az autodidakta módszereket, melyek segítségével a vesződséges és bonyodalmas anyagok elsajátítása közben is megőrizheted motivációdat! Az életben kizárólag az állandó, hogy folyamatosan változik, és a tanulási képességed fogja meghatározni, hogy a felszínen maradsz vagy összecsapnak fejed felett a hullámok. Tégy hát szert a versenyelőnyre, és emeld egészen új szintre képességeidet azáltal, hogy végre megtanulsz tanulni!Tartalomjegyzék1. FEJEZET Az önképzés elveiHagyományos tanulás kontra önképzésA si
Nyelv:
magyar
ETO:
371.322, 37.041, 37.025, 001.81, 159.953.5, 613.865, 159.923.2,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
150.2 H 74
Cím:
Megsebzett gyermekkor : életfogytiglan vagy szabadulás az ártalmas korai hatásoktól?
Szerzők:
Hoffmann Kata
Megjelenés:
Budapest : Kulcslyuk K., cop. 2024
Terjedelem:
213 p. 18 cm
Terjesztés:
ISBN 978-615-6471-64-2 fűzött : 3510,- Ft
Megjegyzés:
Bibliográfia: p. 195-198. , Tartalom(rövid ): Aligha lehetséges elérni, hogy egy gyereknek soha semmi ne fájjon és ne hiányozzon a felnövekedése során. Ám attól, hogy valakit érnek bizonyos frusztrációk (melyek hozzátartoznak az élethez ), még lehet szép, egészséges, boldog gyermekkora. Ez a könyv nem erről szól.A Hoffmann Kata által nehéznek vagy megsebzettnek nevezett gyermekkorban olyan élmények fordulnak elő, melyek a kutatások szerint hosszútávú negatív hatást gyakorolnak a testi és az érzelmi egészségre. Ezek az úgynevezett ártalmas gyermekkori tapasztalatok, melyeket ACE-ként (Adverse Childhood Experiences ) is emleget a pszichológia. Ezek között vannak olyanok, melyek extrém káros hatását laikusként is könnyen belátjuk (ilyen a fizikai vagy szexuális bántalmazás, a szülők szenvedélybetegsége vagy a családon belüli erőszak ), de néhányról talán nem is sejtjük, milyen súlyos és messze ható következményekkel bírnak (ilyen például a szülők válása vagy az érzelmi elhanyagolás ).Minél magasabb valakinek az úgynevezett ACE-pontszáma (amely megmutatja, hány fontos területen érték ártalmas gyermekkori tapasztalatok az illetőt ), annál inkább veszélyeztetett a különböző krónikus egészségi problémák, pszichés zavarok és életvezetési nehézségek szempontjából. Ráadásul ezek a hatások generációkon ívelhetnek át, mivel a szülők saját traumáik miatt nehezebben tudják biztosítani a megfelelő körülményeket gyermekeik számára. A megsebzett gyermekkor tehát feldolgozásra és gyógyításra szorul, másként a felnőttkorunk (és gyermekeinké is ) is hasonlóan fájdalmas lesz, testi-lelki értelemben egyaránt.A téma olyan horderejű, hogy John Briere, a Dél-Kaliforniai Egyetem pszichológus professzora úgy fogalmazott: ha a gyermekek bántalmazása és elhanyagolása megszűnne, akkor a DSM (a mentális zavarok diagnosztikai és statisztikai kézikönyve ) két generáción belül röpirattá zsugorodna, a börtönök pedig kiürülnének.Hoffmann Kata tömör, nagy hatású könyvében világos áttekintést ad a (kutatásokkal igazolt ) megdöbbentő összefüggésekrő
Nyelv:
magyar
ETO:
159.922.7, 159.953, 159.942, 159.97, 615.851, 616.891,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
613 R 16
Cím:
Gondolkodj okosan! : az intellektuális szupererő
Szerzők:
Radácsi László
Megjelenés:
Budapest : MCC Press, 2024
Terjedelem:
393 p. ill., színes 23 cm
Terjesztés:
ISBN 978-963-644-087-9 fűzött : 6450,- Ft
Megjegyzés:
A Z generáció tagjai a korábban soha nem látott sebességű technológiai és társadalmi változások, valamint a globális összeköttetések korszakának gyermekei. Ebben az állandó változásban azonban az okos gondolkodás és hatékony problémamegoldás ugyanolyan, ha nem fontosabb képesség, mint Szókratész idejében volt. A mesterséges intelligencia térnyerésével még nagyobb a jelentősége annak, hogy ki miként képes megérteni, elemezni és felhasználni az egyre bővülő információrengeteget.A több évtizedes egyetemi oktatói, tanácsadói és tréneri tapasztalattal rendelkező közgazdász szerző ebben az üdítően inspiráló könyvben a kritikai gondolkodás rejtelmeibe vezeti be az olvasót. A kötet saját élményekre építve ad gyakorlati tanácsokat és módszereket az okos gondolkodás fejlesztéséhez, a sikeres és felelős döntéshozatalhoz, miközben közérthető nyelven magyarázza el az elméleti hátteret is.A könyv tehát nem csupán absztrakt elméletek tárháza, gyakorlati feladatokkal is segít a tanultak azonnali alkalmazásában, számos érdekes és szellemes példát tárva az olvasó elé. Elsősorban középiskolás és egyetemista fiataloknak szól, de mindenki számára hasznos, aki fejleszteni akarja kritikai gondolkodását, és ezáltal szeretne jobb döntéseket hozni.RADÁCSI LÁSZLÓ (1968 ) három évtizedet töltött a felsőoktatásban, dolgozott nagyvállalatok és civil szervezetek tanácsadójaként, vezetői coachként, csapat- és szervezetfejlesztő trénerként. Ez idő alatt több tízezer fiatallal és fejlődni kívánó felnőttel volt kapcsolatban. Számos témában publikált, a cikkek mellett több könyv szerzője vagy társszerzője: Vállalati etika (szerzőtárs: Boda Zsolt, 1997 ), Alternatív kapitalisták (szerzőtárs: Pataki György, 2000 ), Aranykalitkában: Fiatal vállalatvezetők a rendszerváltás utáni Magyarországon (szerzőtárs: Bokor Attila, 2006 ), Üzleti és civil szervezetek együttműködése Magyarországon (2015 ), Felelős és fenntartható vállalat (2021 ). Rendszeres rádió-, tévé és podcast-interjúalany. Tanító, kutató, tanácsadó és ismeretterjesztő munkájáért 2012-b
Nyelv:
magyar
ETO:
159.955, 16, 37.025,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
615.8 B 96
Cím:
Lépj ki a körforgásból! : útmutató az intergenerációs traumák gyógyításához
Szerzők:
Mariel Buqué ; [ford. Szilágyi Eszter]
Megjelenés:
Budapest : Édesvíz, cop. 2024
Terjedelem:
279, [1] p. ill. 21 cm
Terjesztés:
ISBN 978-963-507-586-7 fűzött : 5990,- Ft
Megjegyzés:
QR-kóddal elérhető melléklet: hangfürdő-meditáció
Nyelv:
magyar
ETO:
615.851, 159.953, 316.356.2,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
370 D 31
Cím:
Okos, de szétszórt : a végrehajtó funkciók fejlesztése
Szerzők:
Peg Dawson, Richard Guare ; [fordította Füstös-Simon Zsuzsanna]
Megjelenés:
Budapest : Kulcslyuk K., 2024
Terjedelem:
376 p. ill. 23 cm
Terjesztés:
ISBN 978-615-6471-47-5 fűzött : 5990,- Ft
Megjegyzés:
Bibliográfia: p. 375-376., Tartalom (rövid ): A gyerekünk okos, jó képességű, ezt világosan látjuk, és a környezetünk is visszaigazolja. De akkor hogyan lehetséges, hogy annyit küszködik a mindennapi élet feladataival? Miért felejt el és veszít el rendszeresen dolgokat? Miért nem képes tíz másodpercnél tovább nyugton ülni? Miért nem tud rendet tartani a szobájában és a holmijai között? Miért kezeli olyan rosszul a váratlan helyzeteket? Miért borul ki annyira, vagy válik agresszívvé, ha valami nem úgy történik, ahogy szeretné? Miért képtelen valamit türelmesen kivárni, vagy egy folyamatot következetesen végig vinni? Miért nem tudja tartani magát a tervekhez és a szabályokhoz?Az esetek elsöprő többségében nem azért, mert fütyül a kéréseinkre, és direkt bosszantani akar minket. Hanem azért, mert az általunk kívánt dolgok megvalósításához szükséges készségei még nem elég fejlettek. (Ezért nem segít ilyenkor a kérlelés, az alkudozás, a fenyegetés és a büntetés sem – hiszen, ha valamire még nem képes, akkor mindegy, milyen nyomást gyakorlunk rá, nem tudja megcsinálni. ) A legtöbb szétszórt, de okos gyerek nélkülöz bizonyos gondolkodási szokásokat, amelyeket végrehajtó funkcióknak nevezünk, vagy lemaradásban van azok fejlődése terén. Ezek azok az alapvető kognitív készségek, amelyek a feladatok végrehajtásához (és az iskolai, otthoni és kortárscsoport elvárta követelményekkel való megbirkózáshoz ) szükségesek: szervezés, tervezés, feladatkezdés és feladatnál maradás, impulzuskontroll, érzelemszabályozás, alkalmazkodóképesség és reziliencia.Szerencsére van mit tenni. Ez a könyv bemutatja, hogyan segíthetünk gyermekünk végrehajtó funkcióinak fejlesztésében, hogy jobban boldoguljon azokkal a helyzetekkel és feladatokkal, amelyekkel küszködik. Így sok nehézségtől és szenvedéstől kímélhetjük meg őt az elkövetkező években. Ha már óvodás vagy általános iskolás korban elkezdünk dolgozni a problémákon, mire középiskolába kerül, jobb önuralommal, döntéshozatali és problémamegoldó készséggel lesz felvértezve, mint amiről most
Nyelv:
magyar
ETO:
159.922.7, 159.922.6/.8, 159.952, 37.018.1, 612.821.2, 165.194, 65.013,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
150.6 G 46
Cím:
Rábukkanni a boldogságra : hogyan gondolkodjunk jól arról, mi tesz boldoggá bennünket?
Szerzők:
Daniel Gilbert ; [ford. Pétersz Tamás]
Megjelenés:
Budapest : HVG Kv., 2020
Terjedelem:
368 p. ill. 21 cm
Terjesztés:
ISBN 978-963-304-771-2 fűzött : 3900,- Ft
Megjegyzés:
Bibliogr. a jegyzetekben: p. 321-358. , Tartalom (rövid ): Miért bocsátjuk meg hamarabb társunknak a hűtlenséget, mint azt, hogy megint nem mosogatott el? Miért rendelünk mást az étteremben, mint vacsorapartnerünk, még akkor is, ha valójában ugyanazt szeretnénk enni? Miért érezzük úgy, hogy az a sor, amelyikbe épp beálltunk, azonnal lelassul? Mindenki a boldogságot keresi, de – tudományos szempontból legalábbis – rossz módszert választunk: megpróbáljuk megbecsülni, jövőbeli önmagunkat vajon mi teszi majd boldoggá, és afelé igyekszünk haladni. Ezt a becslést azonban rengeteg rejtett gondolkodási illúzió torzítja, ezért így nagyjából ugyanannyi esélyünk van megtalálni a boldogságot, mint ha csak úgy véletlenül rábukkannánk. Daniel Gilbert, a Harvard pszichológiaprofesszorának fantasztikus humorral és könnyedséggel megírt könyvéből megtudhatjuk, hogyan működik az emberi agy, a képzelet és az emlékezet, és hogy miért nem tudjuk úgy elképzelni a jövőt, s így a boldogságunkat, amilyen az valóban lesz vagy lehetne. Választ kapunk arra is, kiküszöbölhetjük-e ezeket a torzításokat, hogy jövőbeli önmagunk elégedettebb lehessen.
Nyelv:
magyar
ETO:
159.942, 159.955, 613.865, 316.628,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
371 K 82
Cím:
A tanulás fortélyai
Szerzők:
Kovácsné Sipos Márta ; [ill. Sajdik Ferenc]
Megjelenés:
Budapest : Nemz. Tankvk., 2006, cop. 2003
Terjedelem:
135, [1] p. ill. 20 cm
Terjesztés:
ISBN 963-19-3012-2 fűzött
Megjegyzés:
Bibliogr.: p. 133-135.
Nyelv:
magyar
ETO:
371.322, 159.953.5,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
150 P 70
Cím:
A megújult elme : használd az agyad jobbik felét! : A whole new mind
Szerzők:
Daniel H. Pink ; [ford. Bozai Ágota]
Megjelenés:
Budapest : HVG Kv., 2009
Terjedelem:
260 p. ill. 21 cm
Terjesztés:
ISBN 978-963-9686-89-2 fűzött : 3900,- Ft
Megjegyzés:
Bibliogr.: p. 249-251. és a jegyzetekben: p. 235-248.
Nyelv:
magyar
ETO:
159.954 613.865 37.026.9, 612.82, 316.77, 613.865,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
301 C 89
Cím:
Farkasokkal üvöltők : öntudat kontra szolgaszellem : Le laboureur et les mangeurs de vent
Szerzők:
Boris Cyrulnik ; [ford. N. Kiss Zsuzsa]
Megjelenés:
Budapest : Corvina, 2023
Terjedelem:
207 p. 20 cm
Terjesztés:
ISBN 978-963-13-6948-9 fűzött : 4990,- Ft
Megjegyzés:
Bibliogr. a jegyzetekben: p. 191-207.
Nyelv:
magyar
ETO:
141.7, 159.947, 316.6, 32, 159.9, 316.37, 159.923.2, 159.955,
Példányok: