Keresés

új keresés megadása
megjelenítve: 1.oldal: 1-6-ig ( összes: 1 oldal: 6 db )
Keresési feltétel: Tárgyszó: pedagógiai pszichológia
Rendezési szempont:
Könyv
Raktári jelzet:
371 H 77
Cím:
Túlélés vagy tanulás? : [iskolai kudarcok új megvilágításban]
Szerzők:
John Holt
Kiadásjelzés:
Átdolgozott kiad.
Megjelenés:
Budapest : Oriold és Társai,, 2023
Terjedelem:
253 p. ill. 23 cm
Terjesztés:
ISBN 978-615-5981-76-0 (fűzött) : 3200,- Ft
Megjegyzés:
Iskolai kudarcokAz átdolgozott kiadás alapjául szolgáló mű címe: Iskolai kudarcok (Budapest : Gondolat K., 1991 )A fordítás Vári Zsuzsanna szövegének javításával és módosításával készült
ETO:
371.26 371.322.9 371.321.8 37.015.3,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
159.9 E 33
Cím:
Érzelmi és viselkedészavarok, pszichopedagógia
Szerzők:
Eigner Bernadett ; [ill. Szűcs Édua]
Megjelenés:
[Budapest] : Móra,, cop. 2022.
Terjedelem:
319 p. ill. 24 cm
Terjesztés:
ISBN 978-963-603-007-0 (fűzött)
Sorozat:
Megjegyzés:
Bibliogr.: p. 263-301. , Szociológiai bibliográfia
Nyelv:
magyar
ETO:
159.922.7 376.5 37.015.3,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
370.5 U 80
Cím:
Bántanak! Segítesz? : útmutató az online bántalmazás veszélyeiről és megoldásaihoz
Szerzők:
Urbán Anikó, Villányi Gergő
Megjelenés:
Budapest : Szerző, 2021
Terjedelem:
125, [2] p. ill. 20 cm
Terjesztés:
ISBN 978-615-01-2329-5 fűzött : 3490,- Ft
Megjegyzés:
Bibliogr.: p. 121-122. és a lábjegyzetekben , Szociológiai bibliográfia , Tartalom(rövid ): A szülők és a pedagógusok egy nagyon más világban nőttek fel, mint a mai serdülők és gyerekek. Elsőre furcsának tűnhet, hogy a fiatalok milyen magabiztosan és otthonosan mozognak a digitális világban. Híreket, videókat, információkat érnek el egy gombnyomással, telefonhívás nélkül rendelnek taxit vagy pizzát, és állandóan kapcsolatban vannak egymással, a nap szó szerint bármelyik percében.Aki nem ebbe született bele, az természetes, hogy eszköztelennek vagy akár bátortalannak érzi magát, amikor a gyerekek az online térből kilépve hirtelen segítséget kérnek. Emellett bármennyire is virtuóz módon barangolnak a fiatalok a chatablakok, applikációk vagy a közösségi média világában, a konfliktuskezeléshez, az önvédelemhez és az emberi kapcsolatokhoz szükséges élettapasztalat vagy rutin gyakran még hiányzik az eszköztárukból.Ennek a könyvnek az a célja, hogy segítséget nyújtson a szülőknek és a pedagógusoknak abban, hogy az online térben zajló folyamatokkal és főként az online bántalmazással kapcsolatban kézzelfogható – hasznos, érthető és hatékony – tudást kapjanak. Definíciók, példák és megoldási javaslatok segítik a felnőtteket, hogy baj esetén támaszai, tudatos segítői lehessenek a gyakran sajnos nagyon is kegyetlen támadásokat elszenvedő gyerekeknek.
Nyelv:
magyar
ETO:
316.774, 681.324Internet, 681.3.004.14, 316.647.3, 37.015.3, 343.6, 364.65-053.2/.6,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
370.5 C 24
Cím:
Bullying : zaklatók, áldozatok, szemlélők : óvodától középiskoláig : hogyan szakíthatjuk meg az erőszak körforgását, és teremthetünk összetartóbb közösségeket?
Szerzők:
Barbara Coloroso ; [ford. J. Füstös Erika]
Kiadásjelzés:
2. átd., bőv. kiad.
Megjelenés:
Budapest : Harmat, 2020
Terjedelem:
383 p. ill. 20 cm
Terjesztés:
ISBN 978-963-288-564-3 fűzött : 3900,- Ft
Megjegyzés:
Bibliogr. a lábjegyzetekben , Szociológiai bibliográfia , Tartalom (rövid ): Életveszélyes kombináció: a társait terrorizáló gyerek, a megfélemlített áldozat, aki nem mer segítséget kérni, a tétlen szemlélők, valamint a felnőttek, akik ártatlan „ugratásnak”, a gyermekkor velejárójának tekintik a zaklatást! Miért és hogyan válik egy gyermek zaklatóvá, illetve célponttá – netán egy személyben mindkettővé –, és miként tartja fenn ezt a körforgást az úgynevezett „szemlélők” jelenléte? Barbara Coloroso, számos nemzetközi bestseller szerzője több évtizedes szakmai tapasztalata alapján dolgozta ki módszertanát az erőszak körforgásának megszakítására. Rámutat, hogy a családi légkör, illetve a szülői minták milyen hatással vannak az egyes szerepek kialakulására, és hogyan lehet átalakítani a „főszereplők” közötti kapcsolat dinamikáját. A könyv átdolgozott kiadásban, a közösségi hálón elkövetett bántalmazásról szóló fejezettel kiegészülve kerül a magyar olvasók elé.
Nyelv:
magyar
ETO:
316.647.3, 159.923, 159.922.7, 37.015.3,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
159.9 V 67
Cím:
Az óvoda és az első iskolai évek : a pszichológus szemével
Szerzők:
Vekerdy Tamás (1935-2019)
Kiadásjelzés:
2. átd. kiad.
Megjelenés:
[Budapest] : Saxum Kiadó Bt., [2006]
Terjedelem:
207 p. 18 cm
Terjesztés:
ISBN 963 7168 47 8 fűzött : 872,-
Megjegyzés:
Bibliogr.: p. 199-207. , Rövid leírás:A pszichológus szemévelKorai tanítás? Ki a jó óvónő? Tanítson-e a szülő? Specializáció? Fontos kérdések, amelyeknek súlyát különösen akkor érezzük, ha magunk is érintettek vagyunk. Nem könnyű a válaszadás, hiszen számos probléma még mindig a szakemberek vitáinak a tárgya, és sok esetben maguk az intézmények – az óvodák, iskolák – is eltérő gyakorlatot folytatnak. Vekerdy Tamás e könyv megírása előtt tíz esztendeig dolgozott gyakorló pszichológusként nevelési tanácsadókban, tehát valóban „élesben” találkozott ezekkel a kérdésekkel, amelyek mögött azonban mindig ott állt egy segítségre szoruló gyermek, család, vagy éppen egy pedagógus, egy intézmény – diagnózisai, következtetései éppen ezért lehetnek mindannyiunkhoz szólóak.
Nyelv:
magyar
ETO:
159.922.7, 37.015.3, 373.24, 373.32,
Példányok:
Könyv
Raktári jelzet:
370.1 V 22
Cím:
Neveléslélektan
Szerzők:
Vajda Zsuzsanna (1949-), Kósa Éva (1947-)
Megjelenés:
Budapest : Osiris, 2005
Terjedelem:
564 p. 25 cm
Terjesztés:
ISBN 963-389-728-9 kötött : 3809,-
Sorozat:
Osiris tankönyvek, ISSN 1218-9855
Megjegyzés:
Bibliogr. egyes fejezetek végén , Szociológiai bibliográfia , Tartalom(rövid ): A könyv átfogóan, teljes keresztmetszetében foglalkozik a felnevelkedés pszichológiai aspektusaival. A nevelés-felnevelkedés folyamata a társadalmi gyakorlat egyik kiemelten fontos része, ezzel összefüggésben a pszichológia gyakran vizsgált, mégis igen kritikus területe. Az egyéni fejlődés és a környezet bonyolult dinamikájában nem könnyű a hatótényezőket elválasztani és elemezni, különösen, mivel kapcsolatuk az egyéni fejlődésben és történetileg is változó. A szerzők célja, hogy a felnevelkedés folyamatát egységben szemléljék, szakítva azzal a korábbi hagyománnyal, amely egymástól függetlenül vizsgálta a nevelés legfontosabb színtereit és intézményeit (a család, az iskola, a tömegtájékoztatás ). A nevelés iránt érdeklődők itt egy kötetben találják meg a felnevelkedés összetett, ugyanakkor egymással szoros kapcsolatban álló ágenseit. A szerzők arra is törekedtek, hogy megmutassák, melyek a nevelés és felnevelkedés viszonylag állandó, az ember antropológiai jellegzetességeihez kapcsolódó, illetve a kultúra kontextusába ágyazott, történeti elemei. A kötet alapos és részletes ismertetést tartalmaz a család és az iskola mai jellegzetességeiről, e sajátosságoknak a fejlődésre gyakorolt hatásairól, valamint a globalizált világban egyre fontosabb szerepet játszó elektronikus média (televízió, mobiltelefon, internet ) és a nevelés kapcsolatáról.
Nyelv:
magyar
ETO:
37.015.3(075.8),
Példányok: